به عشق هواداران بازی می‌کنیم
سعید رمضانی، سرپرست و معاون ورزشی باشگاه استقلال معتقد است چنانچه قرار است ادامه بازی‌های باقی مانده لیگ دنبال شود، بهتر است در نشستی کارشناسانه با حضور نمایندگان باشگاه‌ها ضمن شنیدن نظرات و مشکلات باشگاه‌ها در این روز‌های سخت آنگاه تصمیمی کارشناسی شده اتخاذ شود. با هم صحبت‌های سعید رمضانی را می‌خوانیم.

با توجه به دور جدید تمرینات در شرایط کرونایی فضای حاکم بر تمرینات تیم به چه شکل است؟
اخبار ورزشی- در مورد کرونا که کل کشور درگیر آن است. فوتبال یک مقوله جداست؛ چه شرایط تمرینی و چه شرایط مسابقات آن. تمام این‌ها باید کارشناسی شود. این‌طور نیست که ما بگوییم فوتبال باید برگزار شود، اوکی. اصلاً شرایط کشور ما مناسب است و همه چیز آن نیز در وضعیت مناسب قرار دارد، ولی پروتکل‌هایی که برای ما در نظر گرفته‌اند، اولاً فکر نکنم زیرساخت‌های ورزشی ما شرایط انجام این پروتکل‌ها را داشته باشد. دوماً اصلاً این‌ها به نظرم کارشناسی شده نیست. فوتبال و تمرینات آن متفاوت از آن چیزی است که در جامعه می‌بینیم. آیا می‌شود با رعایت پروتکل‌ها سلامت بازیکنان را تضمین کرد؟ مهمتر آن که آیا با اینگونه رعایت کردن، می‌شود تیم را به شرایط آرمانی برای انجام مسابقات رساند؟ ما باید به مسافرت برویم. در این سفر‌ها چگونه می‌توان این پروتکل‌ها را رعایت کرد؟ رعایت قوانین پیشگیری‌کننده از کرونا چه هزینه سنگینی برای باشگاه دارد؟ من بحثم این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد، اگر قرار است بازی‌ها برگزار شود و با کرونا زندگی را ادامه بدهیم، بیاییم بنشینیم کارشناسی کنیم و تصمیم درست و حسابی بگیریم و در آن مشکلات باشگاه‌ها را لحاظ کنیم و ببینیم مشکلات‌مان کجاست. این حرف نهایی ماست و این که خدای ناکرده چنانچه اتفاق تلخی رخ داد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ این خیلی مهم است که چه کسی مسئولیت این عواقب را بپذیرد.

نظر خود بازیکنان در این خصوص چیست؟
بازیکنان ما همگی با ترس و لرز به تمرین می‌آیند. حالا تمرینات را در شرایط ایزوله دنبال می‌کنیم و تمام سعی‌مان این است که مراقب سلامت بازیکنان‌مان باشیم، اما وقتی وارد مسابقات شدیم، آیا آن‌وقت هم می‌توانیم تمام مسائل را تحت کنترل خود داشته باشیم؟ الان ما در طول روز ۲ ساعت بازیکنان را تحت کنترل خود داریم و در این مدت تمام تلاش خود را برای دوری از آسیب‌های ناشی از کرونا به کار می‌بندیم، اما بعدش چه؟ این کلیت مشکلات ماست. بهتر است اگر قرار است تصمیم‌گیری شود، مشکلات باشگاه‌ها نیز دیده شود و مشکلات موجود در کارشناسی‌های فوتبال را هم ببینند و آنگاه تصمیم صحیح را بگیرند.

حال باشگاه چطور است؟
خدا را شکر از زمان ورود آقای سعادتمند حرکت‌های مثبتی دیده می‌شود و همه، این اتفاقات مثبت را می‌بینند. امیدوارم همین‌طور این مسیر ادامه داشته باشد و با دست در دست هم دادن بتوانیم مشکلات موجود در استقلال را به بهترین نحو حل کنیم.

تمرینات همچنان بدون حضور هواداران دنبال می‌شود؟
برای هواداران استقلال آرزومند بهترین‌ها هستم و البته خیلی دل‌مان برای آن‌ها تنگ شده و امیدوارم با ریشه‌کن شدن این ویروس هر چه زودتر دیدارمان با سرمایه‌های اصلی باشگاه تازه شود. بی‌شک اگر قرار است مسابقات ادامه پیدا کند، ما به عشق همین هواداران بازی خواهیم کرد.