فدراسیون مسئولیتی در قبال کرونا، غذا و اسکان کمانداران ندارد

غلامرضا شعبانی بهار با تاکید بر اینکه فعلا شرایط برای آغاز تمرینات تیم ملی تیروکمان مهیا نیست، به برنامه کادر فنی برای برگزاری اردو در یک شهر سفید اشاره کرد و گفت: بعد از طرح این برنامه پیگیری های لازم را انجام شد و در مورد مراغه برای برگزاری اردو و جلسات تمرینی به نتیجه رسیدیم. هماهنگی های  لازم با استان انجام شد و حتی برای رزرو هتل هم اقدام کردیم اما در فاصله زمانی دو سه روز مانده به آغاز برنامه، با اعلام وضعیت قرمز مواجه شدیم.

اخبار ورزشی- وی ادامه داد: هستند شهرهایی که وضعیت‌شان سفید است و می توانند محل برگزاری اردو و تمرین ورزشکاران باشد اما موضوع اینجاست که هر شهری با هر شرایطی نمی تواند برای تمرینات تیروکمان مناسب باشد. شهرِ میزبان باید امکانات لازم برای تیروکمان را داشته باشد و از نظر جوی هم از شرایط مناسبی برخوردار باشد. از میان شهرهایی که در وضعیت قرمز و زرد قرار ندارند، هیچ یک برای تمرین تیروکمان مناسب نیستند.

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه با این شرایط اصراری به شروع تمرینات تیم ملی نداریم، تصریح کرد: بدمان نمی آید که برای تیم ملی اردو داشته باشیم اما نه به هر قیمتی؛ فدراسیون در مورد کرونا هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی گیرد، وزارت ورزش هم همین رویکرد را دارد. اصلا توصیه وزارتخانه بوده که ما نسبت به کرونا متقبل هیچ مسئولیتی نباشیم.

شعبانی بهار در عین حال به مهیا بودن شرایط برای تمرین کمانداران در سایت آزادی اشاره کرد و گفت: فدراسیون می تواند برای تمرینی کمانداران در این سایت هماهنگی های لازم را داشته باشد. البته این تمرین باید به صورت انفرادی و با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد. بدین ترتیب که کمانداران متقاضی باید با سرمربی تیم ملی مربوطه برای ساعتِ تمرین هماهنگی لازم را داشته باشند تا بتوانند زیر نظر وی در سایت تمرین کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: فدراسیون تیروکمان می تواند برای کماندارانی که مشکلی بابت سفر به تهران ندارند، شرایط تمرین در سایت آزادی را مهیا کند. البته در مورد غذا و اسکان این دسته ورزشکاران مسئولیتی نخواهیم داشت.

رئیس فدراسیون تیروکمان همچنین به اقدامی که ورزشکاران این رشته برای دریافت کمک مالی از فدراسیون جهانی انجام داده اند، اشاره کرد و یادآور شد: این کمک مشمول کسانی می شود که طی چندماه گذشته درگیر کرونا بوده و از این حیث متحمل خسارت مالی هم شده اند. بعید می دانم که کمانداران بتوانند از این کمک بهره ای ببرند.

شعبانی بهار همچنین در مورد زهرا نعمتی و شرایط تمرینی وی گفت: زهرا نعمتی در کیش پیگیر تمریناتش است. تمرینات او با هزینه کمیته ملی پارالمپیک انجام می شود. البته فعلا شرایط برای اعزام مربی به این جزیره مهیا نیست و به همین دلیل برنامه های تمرینی نعمتی با هماهنگی مجید کهتری و مجید میررحیمی (سرمربیان تیم های پاراتیروکمان و ریکرو) ارائه می شود.