مسافرکشی ملی پوش پاراوزنه برداری در روزهای کرونایی

نادر مرادی در خصوص پیگیری تمریناتش و برگزاری اردوها تیم ملی پاراوزنه‌برداری ، اظهار داشت: چون تجهیزات و امکانات وزنه‌برداری ندارم به صورت سبک در خانه تمرین می‌کنم تا تکلیف برگزاری اردوها روشن شود. چند روز قبل با سرمربی تیم ملی صحبت می‌کردم، عنوان کرد؛ فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک قول دادند اردوها را برگزار کنند ولی تا به الان که همه چیز در حد حرف است و عملی نشده است. 

اخبار ورزشی- دارنده مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن با اشاره به اینکه چند ماه اخیر مسئولان حمایتی از ورزشکاران پارالمپیکی نداشتند، تاکید کرد: در این شرایط انتظار داشتیم مسئولان بیشتر هوای ما را داشته باشند، اگر هر اتفاقی هم افتاده باید از ورزشکارانشان حمایت کنند و احوال بچه‌ها را بپرسند و اگر مشکلی هم دارند به دادشان برسند. همه باشگاه‌های دولتی و خصوصی تعطیل شده است، من ورزشکار تیم ملی کجا باید تمرین کنم؟

نایب قهرمان بازیهای پاراآسیایی، افزود: در این وضعیت نیز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اجازه تمرین اردویی را نمی‌دهد، از فدراسیون درخواست داشتم میله، وزنه، میز و تجهیزات رابه صورت امانت در اختیارم بگذارند تا در خانه تمرین کنم و آمادگی خودم را حفظ کنم و بعد از بازگشایی باشگاهها، وسایل را برگردانم ولی متاسفانه قبول نکردند. ولی با این شرایط اقتصادی بد که نمی‌توانم 70 میلیون تجهیزات وزنه‌برداری بخرم. 

مرادی در مورد اینکه شغل ثابتی ندارد، گفت: هم اکنون در اسنپ مسافرکشی می‌کنم و حتی الان مسافر را پیاده کردم و با شما صحبت می‌کنم. ورزشکار تیم ملی تا وقتی که اردو و مسابقه باشد، مورد حمایت ستاد بازیهای پارالمپیک است و در تعطیلی اردو حمایت مالی از اردونشینان تیم ملی صورت نمی‌گیرد.

ملی پوش پاراوزنه‌برداری کشورمان با اشاره به اینکه در این شرایط همگیری بیماری کرونا برگزاری لیگ برتر فوتبال خطرناک‌تر از برپایی اردوهایی تیم ملی است، خاطرنشان کرد:  لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار می‌شود که اعضای تیمها در تمرینات و بازیها خیلی زیاد با هم برخورد و تماس دارند. برای حضور در محل برگزاری مسابقات، از این شهر به آن شهر سوار هواپیما می‌شوند. ولی وقتی کسی وارد اردو می‌شود و تستش منفی است و از محل تمرین خارج  نمی‌شوند، آیا خطر ابتلاع ویروس کرونا در برگزاری اردو  بیشتر است یا فوتبال؟ 

وی ادامه داد: لابی و فشاری برای فوتبال وجود دارد که باید حتما برگزار شود کرونا  اگر کسی هم کرونا گرفت هم ایرادی ندارد. متاسفانه چرا ستاد مبارزه با کرونا قبول نمی‌کند اردوها برگزار شود، احتمالاً خواسته‌ای وجود ندارد. ولی در این شرایط فقط ورزشکار تیم ملی لطمه می‌خورد.