میراث تاکتیکی موفق و مفید برانکو در دستان یحیی!

یحیی گل‌محمدی میراث‌دار مربی خوبی، چون برانکو ایوانکوویچ است که یک قالب تاکتیکی موفق و مفید را تعریف کرد و به نظر می‌رسد پرسپولیس هنوز نان همان قالب تاکتیکی را می‌خورد.
پرسپولیسِ برانکو و پرسپولیسِ یحیی

اخبار ورزشی- بازیکنان پرسپولیس می‌گویند یحیی گل‌محمدی همان چیز‌هایی را از آن‌ها در زمین بازی می‌خواهد که زمان برانکو ایوانکوویچ انجامش می‌دادند و به همین خاطر، پرسپولیس در دیدار‌های اخیر خود، به موقع حمله می‌کند و به موقع به دفاع می‌پردازد. استحکام خط دفاع تیم عالی است و در خط حمله، زهردار نشان می‌دهد. این شباهت تاکتیکی باعث شده بازیکنان راحت‌تر حرف‌های یحیی را در رختکن متوجه شوند و در زمین پیاده کنند.
نقش کالدرون در قهرمانی

گابریل کالدرون آرژانتینی در نیم‌فصل نخست، هدایت تیم را برعهده داشت و حتی پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کرد (نیم‌فصل بعد از هفته شانزدهم به اتمام رسید) و نقش غیرقابل انکاری در شرایط خوب امروز تیم دارد، اما نگاه تاکتیکی او دیگر توسط یحیی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به خصوص تعویض‌های عجیب و شوکه‌کننده کالدرون که هنگام عقب افتادن پرسپولیس از تیم‌های رقیب، مدافعان کناری را تعویض می‌کرد!
انتخاب خوب

حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و انتخاب یحیی توسط مدیران وقت باشگاه برای جانشینی کالدرون، یکی از بهترین اتفاقاتی بود که می‌توانست برای سرخپوشان رخ بدهد. هم یحیی پخته‌تر از دوره اول حضورش در پرسپولیس است و هم پرسپولیس پرقدرتی را در اختیار دارد. تیمی پرستاره با پتانسیل بالای کسب امتیاز از هر بازی.
بازیکنان شاکی، اما متعصب

از خوشبختی‌های گل‌محمدی همین بس که بازیکنان پرسپولیس به شدت از مدیریت باشگاه، مهدی رسول‌پناه و معاونانش شاکی و عصبانی هستند، اما باز هم با تعصبی مثال‌زدنی در زمین می‌جنگند و برای کسب امتیاز، از جان و دل مایه می‌گذارند. برای پی بردن به ماجرا، فقط کافی است به یاد بیاورید بازیکنان پرسپولیس در زمان مربیگری علی دایی، حمید درخشان، برانکو و حتی کالدرون دست به اعتصاب زدند و تمرین را به تعطیلی کشاندند، اما با اینکه امروز، اعتراض‌شان شدیدتر از قبل است، اما بروز نمی‌دهند و این موضوع از مدیریت یحیی سرچشمه می‌گیرد.
خوشبختی‌های ادامه‌دار یحیی

البته فراموش نکنید او در زمین بازی هم خوشبختی‌های زیادی را اطراف خود می‌بیند. دو مدافع چپ پرسپولیس مصدوم و خانه‌نشین هستند، اما شجاع خلیل زاده به جای این دو به زمین می‌رود و بالاترین نمره فنی را می‌گیرد. یحیی به قدری خوش‌شانس است که می‌تواند مهدی ترابی را به خاطر مصدومیت از ترکیب خارج کند و وحید امیری را به جای او به زمین بفرستد. این تعویض، آروزی همه مربیان لیگ برتری است!
پرسپولیسِ یحیی کمبود ندارد

دوباره به اسامی حاضر در لیست تیم نگاهی بیندازید؛ ترابی و امیری، بشار، سیدجلال، شجاع، کنعانی‌زادگان، رادوشویچ، علیپور، کامیابی‌نیا، نوراللهی، نعمتی، عالیشاه و... هر کدام از این مهره‌ها می‌توانند در یک بازی، تأثیرگذار باشند و یحیی همه آن‌ها را یکجا در لیست خود می‌بیند. پرسپولیسی که به یحیی سپرده شده، با اینکه در روز‌های اخیر آنتونی استوکس، علیرضا بیرانوند ، کریستین اوساگونا، محمد انصاری، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه و آریا برزگر را در اختیار ندارد، باز هم تیم قدرتمندی است. این‌ها را به پای خوشبختی گل‌محمدی بنویسید؛ مربی جوانی که در این سال‌ها، شایستگی کسب قهرمانی در لیگ را داشت، اما قسمت بود این اتفاق شیرین را با پرسپولیس تجربه کند.