پرداخت ۸۵۰ هزار دلاری پرسپولیس به برانکو و دستیارانش

مهدی علی نژاد (معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان) در رابطه با حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال اظهار داشت: از آن جایی که اجتماع تماشاگران بسیار خطرناک است و در بحث خروج آن‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، امکان حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه‌ها ضعیف است. البته باید در فصل آینده سرعت ابتلا به ویروس کرونا را بررسی کنیم و تصمیم گیری کنیم.

اخبار ورزشی - معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: فرآیند جدید واگذاری این ۲ باشگاه از اواخر مهر ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد. سال گذشته در وزارت ورزش جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. هفته گذشته با حضور مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان)، ما ۳ جلسه به بحث خصوصی سازی سرخابی‌های پایتخت اختصاص دادیم. انشاالله اشتباه ۴۰ ساله دولت در تیم داری را اصلاح خواهیم کرد و تا اواخر مهر ماه این ۲ باشگاه وارد سازمان بورس و اوراق بهادار خواهند شد.

هفته گذشته پرسپولیس حدود ۸۵۰ هزار یورو از بدهی هایش را به برانکو و ۳ دستیارش پرداخت کرد

او ادامه داد: ما ۲ ورزشگاه درفشی فر و شهید گمنام را به نام تیم پرسپولیس و ۲ ورزشگاه مرغوبکار و کمپ ناصر حجازی را به نام تیم استقلال خواهیم کرد. این موضوع آرزوی قدیمی هواداران ۲ تیم است.

علی نژاد در باره پرداخت بدهی‌های این ۲ باشگاه گفت: بخش عمده‌ای از بدهی‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال پرداخت شده است. در هفته گذشته پرسپولیس حدود ۸۵۰ هزار یورو از بدهی هایش را به برانکو و ۳ دستیارش پرداخت کرد.

او درباره یکسان بودن حمایت وزارت ورزش از سرخابی‌های پایتخت اظهار کرد: مالکیت هر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال برای وزارت ورزش بوده و اقداماتی که برای حمایت از ۲ تیم صورت گرفته یکسان است.

علی نژاد افزود: طلب برانکو و دستیارانش از پرسپولیس حدود یک میلیون و ۵۰ هزار یورو بود، ولی او به مربیگری در این تیم ادامه داد. طلب آندره‌آ استراماچونی ۲۰۰ هزار یورو بود، ولی او تیم استقلال را ترک کرد. اقداماتی که وزارت ورزش و سلطانی فر برای پرداخت مطالبه استراماچونی انجام دادند قابل قیاس با اقدامات صورت گرفته برای برانکو نبود.

او ادامه داد: وضعیت این ۲ تیم در جدول لیگ برتر بسیار خوب است. این وضعیت نشان می‌دهد وزارت ورزش به خوبی از آن‌ها حمایت کرده است.

افراد جدید هیئت مدیره برای حمایت مالی اضافه می‌شدند

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزرات ورزش و جوانان درباره تغییرات زیاد هیئت مدیره تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: چند وقت اخیر وضعیت اقتصادی کشورمان خوب نبوده و قیمت ارز تغییرات زیادی داشته است. اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب می‌شدند تا حمایت‌های مالی از تیم‌ها صورت گیرد. پس از این که افراد نمی‌توانستند موفقیتی به دست آورند خودشان از مسئولیت کناره گیری می‌کردند. اداره این ۲ باشگاه بسیار سخت است.

علی نژاد درباره پیوستن دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان به استقلال گفت: استقلالی‌ها زمانی سراغ اسکوچیچ رفته بودند که تیم صنعت نفت آبادان قصد داشت او را در تیمش حفظ کند، اما فدراسیون فوتبال بعد از فسخ قرارداد او با صنعت نفتی‌ها با اسکوچیچ وارد مذاکره شد.

وزارت ورزش با فساد مبارزه خواهد کرد

او در رابطه برخورد با مدیران متخلف اظهار کرد: در وزارت ورزش و جوانان عزم جدی برای مبارزه با فساد وجود دارد. وزیر ورزش از وزارت اطلاعات در این رابطه کمک خواسته است. یکی از معاونان این ۲ باشگاه هفته گذشته دستگیر شد و این آغاز مبارزه با فساد بود. وزارتخانه تمامی مربیان، داوران و خبرنگاران متخلف را هم جریمه خواهد کرد.