فیفا، فدراسیون ایران را به عنوان فسخ‌کننده قرارداد می‌شناسد

غلامرضا رفیعی درباره محکومیت فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت حدود 6میلیون و 500 هزار یورو به مارک ویلموتس اظهار داشت: در حال حاضر می‌توانیم به دادگاه CAS اعتراض کنیم اما اگر مسئولان فدراسیون نخواهند چنین کاری را انجام دهند باید ظرف 30 روز مطالبات مارک ویلموتس را پرداخت کرده و این مبلغ را به وی بپردازند.

اخبار ورزشی- وی افزود: اگر نتوانیم در زمان مقرر پول ویلموتس را پرداخت کنیم و اقدامی را برای طرح پرونده در دادگاه CAS انجام ندهیم آثار و تبعات بسیار بدی متوجه فوتبال ایران خواهد شد. در این حالت کمیته انضباطی فیفا برحسب مورد می‌تواند محرومیت‌های سنگینی برای فدراسیون و فوتبال ایران در نظر بگیرد.

کارشناس حقوقی فوتبال تصریح کرد: شدیدترین محرومیتی که برای فوتبال ایران در نظر گرفته می‌شود محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود. البته تعلیق فدراسیون جزو مواردی نیست که کمیته انضباطی فیفا به آن ورود کند و چنین بحثی متوجه فدراسیون نخواهد شد. 

رفیعی درباره اینکه آیا می‌توان به تغییر رأی در دادگاه CAS امیدوار ماند، توضیح داد: حتی اگر امیدوار نباشیم هم وقتی کار به اینجا رسیده باید چنین اقدامی را انجام بدهیم. جنگ اصلی پرونده ما با ویلموتس این بود که چه کسی قرارداد را فسخ کرده است و طبق این رأی به نظر من کمیته تعیین وضعیت فیفا فدراسیون فوتبال را طرف فسخ‌کننده قرارداد شناخته است. 

وی افزود: اکنون باید گراندز رأی به دست فدراسیون فوتبال برسد تا بتوان اظهارنظر کارشناسانه و دقیق‌تری درباره رأی فیفا انجام داد اما با رأی فعلی مشخص شده ویلموتس قرارداد را فسخ نکرده و فدراسیون فوتبال ایران چنین کاری را انجام داده است.