با وعده دادن مهاجم اصلاً موافق نیستم

فرد ملکیان بر این باور است که مهاجمان استقلال می‌توانند در رویارویی با ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر هر آنچه در گلزنی دنبالش هستند را به دست بیاورند.

آقای ملکیان! مصاف این هفته استقلال با شاهین شهرداری بوشهر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اخبار ورزشی-این دیدار فرصت خوبی برای مهاجمان استقلال است که تبحر ویژه‌ای در گلزنی دارند. هر چند در یکی دو دیدار طی این مدت به کلی چهارچوب‌شانسی را فراموش کرده بودند و فرصت‌های زیادی را از دست دادند. نمونه اش بازی با نساجی که مهاجمان تیم چند بار توپ را در چند قدمی حقیقی درست جایی زدند که دروازه‌بان ایستاده بود... و البته در دیدار با تراکتور و پیکان هم بار‌ها بابت هدر رفتن توپ‌ها از نزدیکی دروازه حرص خوردیم.

فکر می‌کنید پاشازاده بتواند خط دفاعی استقلال را مهار کند؟
امیدوارم نتواند ولی آمار گل‌های خورده این تیم نشان می‌دهد شاهین سازمان دفاعی منسجم و یکپارچه‌ای ندارد و این می‌تواند برای دیاباته که برای آقای گلی بخت بسیاری زیادی دارد بهترین فرصت باشد. البته اگر مصدومیتی نباشد و یا کادر فنی برای دربی صلاح بدانند او بازی نکند موضوع تفاوت دارد، اما اگر دیاباته را بازی بدهند بهترین فرصت برای اوست که لااقل با یک گل دیگر خودش را بالاتر بکشد و آقای گل شود.

قایدی چطور؟ فکر می‌کنید بتواند دهمین گلش را بزند که وعده داده بود؟
اولاً با اینکه مهاجم وعده کاری را بدهد اصلاً موافق نیستم و به عنوان یک برادر بزرگ‌تر از این مهاجم خلاق و تکنیکی می‌خواهم دیگر خودش را در معذوریت‌های اینچنینی قرار ندهد. مهاجم هرچه آسوده خاطرتر باشد راحت‌تر کار می‌کند و هرچه فکرش روی موضوعی زوم شود سخت‌تر تصمیم‌گیری می‌کند. او باید در لحظه تصمیم بگیرد و توپ را به جایی بزند که گل شود ولی همین آشفتگی‌های ذهنی کار را خراب می‌کند.

ولی خبر رسیده که مجیدی دستش را برای هر کاری در بازی پنج‌شنبه باز گذاشته است؟
این خیلی خوب نیست ولی در کل قایدی می‌تواند فوتبال خلاقانه داشته باشد و حتی به گلزنی تیمش کمک هم بکند. شاید این همه وقت گل دهمش را نزده، برای این بوده که می‌خواسته در بوشهر که شهر خودش است گل دهمش را بزند!