احتمال برخورد دوباره استقلال و پرسپولیس؟

در فوتبال ایران کمتر پیش می‌آید پرسپولیس و استقلال در دیدار‌های غیر لیگ برتری به مصاف یکدیگر بروند، اما قرعه‌کشی جام حذفی برگزار شده در سازمان لیگ، این دو تیم را در نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل هم قرار داده است؛ اتفاقی که در تاریخ تنها سه مرتبه قبل‌تر رخ داده و حالا برای چهارمین بار تورنمنت جام حذفی میزبان یکی از بزرگترین دربی‌های جهان خواهد بود.
اخبار ورزشینکته جالب اینکه احتمال دارد بعد از بازی جام حذفی، پرسپولیس و استقلال دو بار دیگر هم در یک ماه آینده رودرروی هم قرار بگیرند. اگر استقلال با شکست حریف سنتی به فینال جام حذفی برود و از فینال نیز سربلند بیرون بیاید، به عنوان قهرمان این رقابت‌ها بازی سوپرجام را با پرسپولیس برگزار خواهد کرد. البته پس از لیگ هفدهم نیز قرار بود سرخابی‌ها در سوپرجام به مصاف هم بروند، اما اتفاقاتی رخ داد که در نهایت سازمان لیگ و سپس دادگاه عالی ورزش، رأی به پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیس دادند. همچنین از طرف دیگر اگر پرسپولیس و استقلال به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز برسند، ممکن است به یکدیگر بخورند تا پنجمین دربی فصل را در دوحه برگزار کنند. بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی روز ۸ مهرماه در ورزشگاه جاسم بن حمد انجام خواهد شد.
در تاریخ فوتبال ایران هیچ‌گاه پرسپولیس و استقلال ۵ بار در یک فصل فوتبالی با هم بازی نکرده‌اند و در حال حاضر نیز این احتمال اگرچه بسیار بعید است، اما امکان دارد رخ دهد تا حساسیت فوتبال در روز‌های تعطیلی لیگ برتر نیز همچنان ادامه داشته باشد.