لطیفی: استقلال فراتر از انتظار بود

در مورد تقابل استقلال مقابل پرسپولیس در نیمه اول اظهار داشت: به نظرم استقلال در نیمه اول فراتر از انتظار ظاهر شد. این تیم کاملاً با انگیزه بود و بازیکنانش با تمام وجود بازی کردند.

اخبار ورزشی- اشتباه یحیی گل‌محمدی در چیدمان ترکیب اولیه و بیرون گذاشتن کمال کامیابی‌نیا برای من عجیب بود نوع بازی کامیابی‌نیا و تجربه‌اش در حضور در دربی‌ها می‌توانست به  پرسپولیس کمک کند.

وی افزود: بنابراین برتری استقلال را می‌توان حاصل انگیزه و توان بالای این تیم و چینش درست فرهاد مجیدی و همچنین اشتباه یحیی گل‌محمدی در چیدمان تیمش در نیمه اول دانست.گل‌محمدی با تعویض خودش نشان داد که این اشتباه را قبول دارد.

لطیفی در مورد عامل برتری استقلال عنوان کرد: عامل برتری استقلال در فاز هجومی بود چون دیاباته به عنوان یک مهاجم کلاسیک و مهدی قائدی به عنوان یک بازیکن محور که در عرض و عمق به خوبی حرکت می‌کند هماهنگی خوبی داشتند. قائدی پشت دیاباته بازی می‌کرد و دیاباته هم برای اضافه شدن هافبک‌های استقلال حفظ توپ می‌کرد.

وی افزود: سرعت بالای قائدی باعث می‌شد مدافعان  پرسپولیس عقب‌نشینی کنند تا جا نمانند و به این ترتیب بیش از اندازه به دفاع عمق می‌دادند همین مسئله باعث می‌شد که فاصله خط دفاع  پرسپولیس با خط هافبک این تیم زیاد شود و استقلال به خوبی از این مسئله استفاده کرد.