انتقاد تند پیشکسوت استقلال از علی کریمی

بهتاش فریبا درباره لغو دو دیدار تیم فوتبال استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل کناره‌‌گیری الوحده امارات اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. ابتلای چند نفر از اعضای این تیم باعث نیامدن آنها شد. این مسائل برخی مواقع به سود یک تیم و برخی مواقع به ضرر یک تیم دیگر می‌شود. 

وی در ادامه افزود: شرایط استقلال با اضافه شدن میلیچ و دیاباته بهتر شده و حالا تیم تکمیل شده است. خوشبختانه افرادی در کادر فنی استقلال حضور دارند که اشراف کاملی روی تیم دارند و در کادر فنی قبلی نیز کار می‌کردند. بنابراین، تمرینات مانند گذشته است و فکر نمی‌کنم تغییری کرده باشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره عدم تمدید قرارداد علی کریمی تصریح کرد: در اینکه کریمی فصل گذشته بهترین هافبک ایران بود، شکی نیست، اما کریمی و هواداران استقلال بدانند بازیکنی مثل او در استقلال کریمی شد. اگر کریمی امروز می‌خواهد به خارج از کشور برود، به واسطه بازی در استقلال است. کریمی قبل از اینکه به استقلال بیاید بازیکن خوبی بود، ولی در استقلال ساخته شد. از طرفی، باید به بازیکنان حق داد که به فکر آینده خود باشند، چون با یک مصدومیت ممکن است تا آخر عمر نتوانند خودشان را تأمین کنند. مانند اتفاقی که برای پادوانی افتاد. 

بهتاش فریبا با اشاره به تصویب قانون منع جذب بازیکن یا مربی خارجی گفت: در گذشته با قانون منع جذب گلر خارجی، بازیکن بالای 27 سال و سقف قرارداد چه کار مثبتی ایجاد شد که امروز قانون منع جذب بازیکن یا مربی خارجی را گذاشته‌اند؟ در یک فصل ممکن است 10 بازیکن و سه مربی خارجی جذب شوند و به آنها پول بدهند، اما امروز باید 16 تیم که 30 بازیکن و مربی دارند، پول بیشتری برای بازیکنان داخلی بدهند. نتیجه‌اش همین می‌شود که قرارداد بازیکن 300 میلیونی سه میلیارد و قرارداد بازیکن سه میلیاردی، 10 میلیارد تومان می‌شود.