نوید کیا نیاز به زمان دارد

حسین چرخابی پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان ، درباره بازی این تیم برابر النصر عربستان در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد:  تیم النصر عربستان همانند اکثر باشگاه‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس از خط دفاع خود بازیسازی را شروع می‌کند و در بازی رفت این تیم عربستانی برابر سپاهان هم دیدیم  که مدافعان النصر هیچ پاس اشتباهی ندادند.

به نظرم سپاهانی‌ها باید در بازی برگشت از یک سوم النصر یا یک سوم هجومی خودشان دفاع کنند تا به موفقیت دست یابند. همچنین نویدکیا باید تغییرات تاکتیکی اساسی در تیمش ایجاد کند.

چرخابی درباره بازی رفت سپاهان و النصر عربستان گفت: تیم سپاهان کار خاصی در نیمه اول بازی انجام نداد، اما بعد از اینکه نویدکیا نقاط ضعف تیم خود را شناسایی کرد شاهد بازی پایاپای ۲ تیم در نیمه دوم بودیم. سپاهانی ها از زمین خود دفاع می‌کردند و دل به ضدحملات بسته بودند. به نظرم نوید کیا تفکر خوبی را برای تیمش در نظر گرفته بود، اما ابزار ضد حمله را این تیم اصفهانی نداشت. کی روش استنلی در زدن ضربات سر مهارت دارد و او نمی‌تواند در  ضد حملات به سپاهان کمک کند، چون بازیکن سرعتی نیست. همچنین سپاهان نیاز به بازیساز (پلی میکر) دارد تا ضدحملات تیمش را پایه ریزی کند.

نویدکیا برای اجرای تفکرات خود نیاز به زمان دارد

پیشکسوت سپاهان درباره تفکرات قلعه نویی و نویدکیا اظهار کرد: فلسفه هر مربی قابل احترام است و قلعه نویی دوست داشت که تیمش از کناره‌ها سانتر کند، اما نویدکیا تمایلی به ارسال سانتر ندارد و می‌خواهد تیمش از عمق حرکت کند. به نظرم تفکرات این ۲ مربی با یکدیگر متفاوت است. به نظرم باید به نویدکیا فرصت داده شود تا این مربی بتواند تفکرات خود را در سپاهان اجرا کند. در حال حاضر  درباره عملکرد نویدکیا نمی‌توانیم قضاوت کنیم و باید تا هفته هفتم لیگ برتر فوتبال صبر کنیم تا بتوانیم اظهار نظر کنیم.  

او درباره اینکه سپاهان شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا دارد، گفت: به نظرم صعود سپاهان از گروه خود یک شاهکار محسوب می‌شود، چون این تیم اصفهانی در گروه سختی قرار دارد. تیم العین امارات قبل از کرونا عملکرد ضعیفی داشت، اما در حال حاضر این تیم اماراتی تقویت شده است و این احتمال وجود دارد در بین مدعیان قرار بگیرد.

چرخابی در پایان گفت: اگر نویدکیا بتواند تیم سپاهان را در آسیا به موفقیت برساند، شاهکار کرده است در غیر این صورت نباید به نویدکیا خرده بگیریم، چون او به تازگی سرمربی شده است و نیاز به زمان دارد.