انتقاد تند یک پیشکسوت از بلا تکلیفی انتخاب سرمربی در استقلال

سعید لطفی اظهار داشت: کادر فنی استقلال در دوحه اصلا تمرکز نداشت. پاختاکور در مجموع از استقلال بهتر بود و دست کادر فنی هم در این بازی از نظر در اختیار داشتن بازیکنان توانمند و باتجربه بسته بود، اما اگر چند اشتباه تاکتیکی، یکسری تصمیم اشتباه و برخی اتفاقات نبود، استقلال با همین دست‌های بسته هم می‌توانست پاختاکور که به نوعی تیم ملی ازبکستان بود را شکست دهد.

مدافع پیشین آبی‌ها تصریح کرد: اولین تصمیم اشتباه استفاده از ۳ مهاجم از ابتدای بازی بود که باعث شد میانه میدان از دست ما خارج شود. وقتی می‌بینیم پاختاکور یک تیم کاملا قدرتی هست، پس باید تعداد هافبک‌ها را افزایش دهیم تا ابتدا کنترل میانه میدان را به دست آوریم و بعد از آن بتوانیم بر بازی تسلط پیدا کنیم. به این ترتیب می‌توانستیم یک تعویض خیلی خوب هم در خط حمله داشته باشیم.

سعید لطفی خاطرنشان ساخت: نقطه قوت استقلال در فاز تهاجمی و نقطه ضعف آن در فاز تدافعی است و اشتباه بزرگ این بود که ما بازی خود خواسته به نقطه ضعف‌مان کشیدیم که این همان کاری بود که ازبکها می‌خواستند. مربیان ما باید استراتژی شان بردن بازی به یک سوم دفاعی ازبکها بود که خودشان بازی را به یک سوم دفاعی خودمان آوردند.

وی اضافه کرد: شاید بعضی‌ها بگویند برای این بازی بازیکنان زیادی در اختیار نبودند که باید در پاسخ به طرح این موضوع گفت مربیان بزرگ و باهوش در چنین بزنگاه‌هایی باید هنرشان را نشان دهند وگرنه با یک تیم پر ستاره نتیجه گرفتن که هنر نیست. ما از آقای نامجو مطلق و همکارانش در این آوردگاه بزرگ انتظار داشتیم هنرشان را نشان دهند.

مدافع پیشین آبی پوشان گفت: مدیران استقلال باید هرچه زودتر به خود آمده و تکلیف این تیم را برای فصل آینده مشخص کنند. این در شان باشگاهی مثل استقلال نیست که در فاصله چند روز مانده به آغاز لیگ هنوز تکلیف سرمربی اش مشخص نباشد، پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته باشد و کلا برای فصل آینده در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشته باشد.