ناوگان هوایی مدیریت بحران در دولت یازدهم بهبود یافت

اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در جریان برگزاری مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مخازن سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افزود: در 2 سال گذشته تعداد 290 خودرو ویژه محیط بانی در اختیار سازمان جنگل ها و ماموران عرصه های طبیعی کشور قرار گرفته است.

وی عمده حوادث غیر مترقبه چند سال گذشته کشور را پدیده سیل، زلزله، خشکسالی، ریزگردها عنوان و اظهار کرد: حدود 5 درصد از اعتبارات کشور به سازمان مدیریت بحران اختصاص دارد که 2 درصد آن صرف مقابله با حوادث می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آموزش را مقوله مهم و حائز اهمیت در مهار حوادث غیر مترقبه دانست و گفت: باید آموزش در تمام سطوح جامعه مورد توجه قرار گیرد.

نجار با اشاره به تنظیم و ارائه لایحه بیمه حوادث در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه اجباری شدن بیمه حوادث در مجلس دهم با جدیت در حال پیگیری برای تصویب است.

نجار، میزان اعتبار تخصیص یافته به بحث بیمه حوادث را 20 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مبلغ طبق ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران در اختیار این سازمان قرار می گیرد تا ظرف مدت 10 سال، پوشش بیمه ای آن توسط خود مردم کامل شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور افزود: در صورت تصویب نهایی این لایحه منازل مسکونی مردم در برابر حوادث با مشارکت متقاضیان دارای شرایط انجام خواهد شد.

مانور چند منظوره حوادث غیر مترقبه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شهرکرد در چهار مرحله امداد و نجات در زلزله، اطفاء حریق نفتکش خط تخلیه، اطفاء حریق مخزن فرآورده نفتی و مهارحریق خط لوله عبوری با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندارچهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان اجرایی برگزار شد.

مانور عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق با مشارکت آتش نشانی، اورژانس و جمعیت هلال احمر و با هدف آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه و بالا بردن توان عملیاتی در اطفاء حریق در شرایط اضطراری در شهرکرد اجرا شد.