جناب‌خان و «بسته پیشنهادی» برای مسئولان

جمعه‌شب در هفتمین قسمت از برنامه «بسته پیشنهادی» شبکه2 ، مژده لواسانی مجری این برنامه، با یک مهمان ویژه گفت و گو کرد. این برنامه که در قسمت قبلی با میزبانی از فاضل نظری، پس از مدت‌ها پای این شاعر شناخته‌شده را به یک برنامه تلویزیونی باز کرده بود، این بار نیز میزبان جناب‌خان عروسک محبوب « خندوانه » شد و لواسانی مجری «بسته پیشنهادی»، در 30 دقیقه با وی گفت‌وگو کرد. کیفیت این برنامه چطور بود و مخاطبان چه نظری درباره آن داشتند؟

دومین مهمانی در سیما

پیش از «بسته پیشنهادی» جمعه 28 آبان، کاراکتر جناب خان تنها یک بار مهمان یک برنامه تلویزیونی شده بود. او در ویژه‌برنامه پایان سال 95 برنامه «90»، در گفت و گویی حدود یک ساعته، روبه‌روی عادل فردوسی‌پور نشست تا همراه با مجری این برنامه، یکی از بامزه‌ترین قسمت‌های «90» در تاریخ دو دهه‌ای پخش این برنامه را روی آنتن ببرد. مژده لواسانی پس از فردوسی‌پور، به دومین مجری تبدیل شد که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی خارج از «خندوانه»، از عروسک محبوب جناب خان میزبانی کرد. همان‌طور که می‌دانید، «بسته پیشنهادی» با محور قرار دادن ایده «حال خوب» روی آنتن می‌رود و دست‌اندرکاران برنامه در بخش‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا این برنامه را به مجله‌ای برای بهتر کردن حال مخاطبان تبدیل کنند. ایده میزبانی از جناب خان هم بر همین اساس شکل گرفت و تا حد زیادی موفق هم بود.

جناب‌خان و «بسته پیشنهادی» برای مسئولان

شوخی‌های متوالی عروسک محبوب

جناب خان که حدود 30 دقیقه روی آنتن «بسته پیشنهادی» بود، بنا به طبیعت خود و در پاسخ به پرسش‌های مژده لواسانی مجری این برنامه، از ابتدا تا انتها شوخی کرد و گفت‌وگوی بامزه و شادی را رقم زد. شماری از سؤالات او به خصوص سؤال‌های نخست، درباره زندگی شخصی این کاراکتر بود و لواسانی از جناب خان درباره ماجرای عشق به «احلام» و خواستگاری‌هایش پرسید. در ادامه و در مسیر پرسش‌های «بسته پیشنهادی» از مهمانان اسکایپی و حضوری برنامه، جناب خان درباره علایق و سلایق فرهنگی - اجتماعی‌اش پاسخ داد و فیلم و کتاب مورد علاقه‌اش را معرفی کرد که شامل کتاب‌های فهیمه رحیمی نویسنده عامه‌پسند و مارتین هایدگر فیلسوف وجودگرا بود!

او در ادامه همچنین علاوه بر یک ترانه جنوبی شاد، یک شعر آرام و شیرین برای «احلام» زمزمه کرد و همچنین ترانه مشهور فیلم هندی «شعله» را نیز به شکلی جالب و با تغییر صدا خواند. او در این برنامه دوباره از آشتی دادن دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی مربی و بازیکن تیم ملی فوتبال صحبت کرد و باز هم با «نارنگی میقولی» شوخی کرد. در عین حال، «بسته پیشنهادی» یک عیب مهم داشت که ناپیوستگی سؤالات متوالی مژده لواسانی بود که باعث شد تا بعضی شوخی‌ها ادامه پیدا نکند؛ در حالی که از لواسانی به عنوان مجری باتجربه، انتظار می‌رفت از پاسخ‌های جالب و بامزه جناب خان، پرسش‌های جدیدی بسازد و فضای گفت‌وگو را مسلط‌تر به پیش ببرد.

بازتاب در شبکه‌های اجتماعی

در کنار آن چه گفته شد، یک بخش از صحبت‌های جناب خان در «بسته پیشنهادی» در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد که مربوط به درخواست او از مسئولان برای بهبود شرایط اقتصادی بود؛ درخواستی که با لحنی محزون و تأثیرگذار بیان شدو به اعتراضات کشاورزان اصفهانی، شرایط مردم خوزستان خصوصا مسئله آب و زلزله اخیر هرمزگان اشاره داشت. کاربران شبکه‌های اجتماعی از اتفاقات قسمت 7 برنامه «بسته پیشنهادی» استقبال خوبی کردند و اگرچه حضور جناب خان در این برنامه، بدون اطلاع قبلی بود اما بازتاب خوبی در شبکه‌های اجتماعی داشت. کاربری در این باره نوشت: «شبم رو ساختی با این برنامه قشنگ. خیلی برنامه قشنگه، دستتون رو باید طلا گرفت.»

کاربر دیگری این‌گونه کامنت گذاشت: «جناب خان عالی بود، دمتون گرم. برنامه امشب درجه یک بود مثل همیشه.» نظرات مخالف هم به چشم می‌خورد و کامنت دیگری این‌طور بود: «چقدر خانم لواسانی بد اجرا کردن؛ اصلا نمی‌تونستن با جناب‌خان مصاحبه کنن! حیف شد واقعا. صرفاً به خاطر جناب‌خان تلویزیون رو روشن کردیم اما واقعاً توی ذوق زد.» بخش انتهایی گفت‌وگو نیز مورد توجه قرار گرفت و کاربری این‌گونه نوشت: «خیلی خوب بود، ممنون، مخصوصاً قسمت آخر صحبت جناب خان با مسئولان کشور. کاش بشنون.»