شاهد احمدلو: به شدت نقش منفی دوست دارم

شاهد احمدلو که تاکنون کارگردانی مجموعه های تلویزیونی چون «سه دونگ، سه دونگ»، «خانه اجاره ای» و «آقا و خانم سنگی» را در کارنامه کاری اش ثبت کرده است اغلب با ایفای نقش های منفی در مقام بازیگر در تلویزیون دیده می شود.

بازیگر سریال در حال پخش « آتش سرد » درباره حضورش در این پروژه و ایفای نقش کاراکتر پویا توضیح داد: به نظرم آقای ابوفاضلی به عنوان کارگردان کار خوبی ساخت. تاکنون هم بازتاب خوبی در میان مردم داشته است. فیلمنامه در هر کاری برایم مهم تر است. ویژگی های «آتش سرد» به لحاظ فیلمنامه و کاراکتری که برایم در نظر گرفته شد خوب بود. در واقع نقش پویا معیارهای اولیه برای جذب من، انتخابم و همکاری ام را در این کار داشت و در نهایت با علاقه زیاد کار را پذیرفتم و بازی کردم. به نظرم این سریال توانسته در حد یک سریال استاندارد تلویزیونی کارش را به سرانجام برساند.

به شدت نقش منفی را دوست دارم

وی درباره اینکه آیا خودش به ایفای نقش های منفی علاقه مند است؟ خاطرنشان کرد: به شدت علاقه مند هستم. شخصیت ضدقهرمان همیشه در آثار نمایشی مورد توجه مخاطب بوده به دلیل اینکه گره ها، دست اندازها و فراز و فرودهایی را به خاطر ویژگی هایش ایجاد می کند که در واقع همان گره ها پیش برنده داستان است. اصولا چون مخاطب هم به پیچش های داستانی علاقه مند است و این موضوع در جذب مخاطب تاثیرگذار است، یکی از مهم ترین معیارهایم به علاقه نقش های منفی است. دوم اینکه در چهارچوب های تلویزیون شخصیت های منفی جای کار بیشتری را برای یک بازیگر فراهم می کند تا بتواند از ظرفیت ها و پتانسیل های خوب خودش استفاده کند تا آن شخصیت رنگ و شکل بهتری در اجرا بگیرد.

احمدلو سپس به تکراری شدن نقش های مثبت سریال های تلویزیون اشاره کرد و گفت: نمی خواهم داستان «آتش سرد» را لو بدهم اما اگر کمی جلوتر برویم می بینید که نقش پویا منفی مطلق هم نیست اما اصولا نقش های منفی و خاکستری جذاب ترند چون من فکر می کنم نقش های مثبت بسیار کلیشه ای، یکدست و یکنواخت زیاد دیده ایم و خیلی نمی شود با اینگونه نقش ها کلنجار رفت.

«آتش سرد» در این شرایط دیده می شود؟

این بازیگر و کارگردان همچنین درباره اینکه سریال «آتش سرد» در شرایطی روی آنتن رفت که اوضاع آرامی در جامعه حاکم نبوده‌ است، آیا گرایش مردم به دنبال کردن اخبار، به کمتر دیده شدن سریال می انجامد؟ اظهار کرد: الان دیگر سریال های تلویزیون یا آثار نمایشی فقط از طریق تلویزیون پخش نمی شوند و بعد از تلویزیون، پلتفرم ها، شبکه های ماهواره ای و سایر شبکه های خودمان هم سریال ها را مدام تکرار می کنند؛ بنابراین دیگر سریال ها به قاب تلویزیون در زمان خودش محدود نمی شوند و همین امر باعث می شود در گذر زمان به شکل تدریجی اینگونه کارها دیده شوند. اگر سریال ویژگی هایی داشته باشد که مخاطب پسند باشد، مطمئنا در گذر زمان دیده خواهد شد.

شاهد احمدلو: به شدت نقش منفی دوست دارم

 

او تاکید کرد: در حال حاضر از لحاظ سیاسی و اجتماعی در شرایطی هستیم که شاید بخش مهمی از مخاطبان درگیر اخبار سیاسی اجتماعی باشند و تمایل یا فرصتی برای تماشای مجموعه های تلویزیونی را نداشته باشند اما با این وجود من فکر می کنم آن دسته از مخاطبان که به آثار نمایشی علاقه مند هستند کارها را دنبال می کنند. به نظرم به نسبت شرایطی که هستیم «آتش سرد» توانسته تا حدودی مخاطبان خود را پیدا کند. آنچه که حداقل من به عنوان بازیگر از سوی مردم می شنوم بی تفاوت از کنار این سریال نگذشتند و خداراشکر کار را دنبال می کنند. 

آرزو روحیه خوب برای مردم ایران

بازیگر سریال های گاندو، گشت ویژه، رهایی و نبردی دیگر سپس برای مردم کشورش آرزوی صلح، آرامش و عشق کرد.

احمدلو گفت: مگر می شود آدمی در یک جامعه زندگی کند و نسبت به اتفاقات جامعه اش رویکرد و نگاهی نداشته باشد و بر اساس همان نگاه و عقیده اش آرزویی برای مردم کشورش نداشته باشد؟ آرزویم روحیه خوب مردم است. آنچه که باعث امید و انگیزه است فقط یک واژه می تواند باشد و آن هم روحیه است. روحیه است که یک فرد را قهرمان، آرتیست و یک متخصص بزرگ در جهان نام آشنایش می کند.

کارگردانی را رها نکرده ام

این کارگردان در بخشی دیگر از گفت و گویش درباره دلایل دوری اش از حرفه کارگردانی طی این مدت توضیح داد: من کارگردانی را رها نکرده ام. من ابتدا کارم را با بازیگری در کارهای آقای مسعود کیمیایی شروع کردم و به عنوان یک بازیگر نوجوان فعالیت حرفه ای ام را ادامه دادم و کم کم به کارگردانی علاقه مند شدم. در دوره ای همزمان، بازیگری و کارگردانی کردم اما از یک زمان به بعد به شکل خیلی منسجم فقط کارگردانی می کردم. هرازگاهی باز احساس می کنم دغدغه های بازیگری همچنان در من زنده است و در مواقعی که کاری برای کارگردانی در ذهنم نباشد یا کار مناسبی برای کارگردانی نبینم از فرصت هایی که دارم اگر در حوزه بازیگری پیشنهادهای خوبی شود استفاده می کنم.

شاهد احمدلو در پایان درباره ساخت سریال جدیدش به ایسنا گفت: در تدارک یک مجموعه طنز برای یکی از شبکه های تلویزیون هستم که در مرحله پیش تولید به سر می برد و فعلا بیش از این نمی توانم توضیح بدهم.