ماجرای عاشق شدن «جمشید مشایخی» روی آنتن تلویزیون

جمشید مشایخی در برنامه  «اختیاریه» در خصوص ورود خود به عرصه تئاتر گفت: وقتی به تهران آمدم و به دبیرستان نظام رفتم، ارتباطم با تئاتر قطع شد و گرفتار آنجا شدم. برای همین از دانشکده افسری فرار کردم تا عشق به تئاتر را از دست ندهم.

‌‎وی در ادامه ماجرای عاشقی خود را بیان کرد و گفت: داستان عاشقی ام به سال ۳۶ بازمی‌گردد. همسرم از خویشاوندان ما بود و وقتی به عیادت مادرش رفتم، با او صحبت کردم و دلبسته اش شدم اما همیشه وحشت داشتم که نکند به او نرسم.

مشایخی در ‎درباره اظهارنظرش درخصوص ‎عزت الله انتظامی در جشن منتقدان گفت: هیچگاه رقابتی با آقای انتظامی نداشتم. ایشان ۱۰ سال از من بزرگتر بود و با ایشان مسئله‌ای نداشتم. در جشن منتقدان منظورم ایشان نبود بلکه افرادی بود که هیچ کس را نمی‌بینند.

‌‎وی افزود: من شیفته‌ جهان پهلوان تختی بودم و یکبار که بزرگ منشی و پهلوانی او را دیدم، گفتم‌ ای خدا! اگر من روزی در کارم موفق شدم یک هزارم این مرد آدم می شوم، خاکی می شوم!

‌مشایخی ادامه داد: تختی با زنی ازدواج کرد که از طبقه خودش نبود و همیشه او را مسخره می‌کرد! و تختی اگر با او زندگی می‌کرد تختی نبود؛ اگر طلاق می‌داد هم ‎تختی نبود؛ اگر خودش را می‌کشت ‎تختی بود! با صراحت معتقدم او خودکشی کرده است.

‌‎مشایخی در واکنش به شایعات فوتش بیان کرد: مرگ و زندگی دست خداست. اگر کسی گفت: جمشید مشایخی از دنیا رفت، توهینی نکرده است و من از این افراد گله‌ای ندارم. اما اگر از من متنفرند می‌توانند بگویند تو را دوست نداریم؛ انتشار شایعه مرگ موجب رنجش خویشان و اطرافیانم می‌شود.

وی در درباره ورود به سیاست و اظهارنظرش درباره ‎روحانی بیان کرد: ورود به سیاست را به صلاح هنرمندان نمی‌دانم. ما اهل دل هستیم و با سیاست کاری نداریم به همین دلیل حرفی نمی‌زنیم که برایمان گرفتاری ایجاد شود اما اگر اهل سیاست بودم چنین حرفی نمی‌زدم.

‌‎مشایخی در اختیاریه در واکنش به ‎فاشیست خواندن ‎فردوسی توسط یکی از کارگردانان بیان کرد: من فکر می‌کنم ایشان خواب دید! فردوسی افتخار ماست. یک مرد وطن پرست و باشرف؛ چطور می‌شود چنین حرفی را زد؟! ابدا چنین اهانت‌هایی را نمی‌توان به این افراد کرد چرا که این افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

‌‎این بازیگر در خصوص ماجرای دلخوری از ‎رضا عطاران بیان کرد: هیچ دلخوری‌ ندارم. دلخوری و کینه‌ها را نباید به دل گرفت؛ خیلی زشت است. ما خاک پای همه ملت ایران هستیم.