خانم بازیگر به جرم دادن رشوه، به زندان محکوم می‌شود

فلیستی هافمن بازیگری که چندی پیش اتهام خود مبنی بر دادن رشوه ۱۵۰۰۰ دلاری برای افزایش نمره و قبولی فرزندانش در یک دانشگاه بزرگ را پذیرفته بود، در دادگاه فدرال واقع در ایالت بوستون محکوم شد.

دادستان فدرال پیشنهاد مجازات ۴ ماهه، پرداخت ۲۰ هزار دلار جریمه و ۱۲ ماه آزادی مشروط را در نظر گرفته است، مجازات هافمن از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) آغاز خواهد شد، انتظار می‌رود وکیل مدافع هافمن درخواست کاهش مجازات در بخش‌های اصلی محکومیت وی را با دادگاه ارائه کند که ممکن است هافمن با مجازات ۴ ماهه در زندان مواجه نشود.

بعد از تحقیقات گسترده پلیس در تقلب‌های وسیعی که در پذیرش دانشگاه‌ها اتفاق افتاده بود هافمن و چند تن دیگر از والدین، ماه گذشته به گناهکار بودن خود در این پرورنده اقرار کردند. هافمن در مصاحبه خود در ماه گذشته اعلام کرده بود: من کاملا گناه کار بودن خود را می‌پذیرم و با تمام پشیمانی وشرمساری به خاطر کاری که کرده ام، مسئولیت تمامی اعمال خود و هر مجازاتی که برای این رفتار در نظر گرفته شود را قبول دارم.

علاوه بر هافمن دیگر بازیگر هالیوود، لوری لافلین، نیز به دادن رشوه متهم است و اتهامات وی سنگین‌تر نیز هست، لافلین به همراه همسرش ۵۰۰ هزار دلار به فردی پرداخت کردند تا یک پرونده ورزشی جعلی برای دو دختر خود درست کند، دختران آن‌ها به عضویت یک تیم بزرگ درآمدند در حالی که در هیچ زمینه ورزشی مشارکت نداشته اند.