دلایل بیکاری «مهرانه مهین ترابی» از زبان خودش

مهرانه مهین ترابی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، پیرامون فعالیت‌های این روزهای خود در عرصه بازیگری گفت: راستش را بخواهید این روزها بیکارم چرا که هنوز نقشی که باب میل من باشد از سوی کارگردانی پیشنهاد نشده به همین خاطر مشغول فعالیتی در عرصه بازیگری نیستم.

وی دربار پیشنهادت در عرصه سینما نیز بیان کرد: من در طول یکسال گذشته اصلا پیشنهاد کاری در حوزه سینما نداشتم تنها یک پیشنهاد در حوزه شبکه نمایش خانگی به من شد که نقش را دوست نداشتم و نپذیرفتم، اینکه می‌گویم کاری را انجام نمی‌دهم و یا پیشنهادی را قبول نمی‌کنم حقیقتا به دلیل عدم کیفیت پیشنهادات است در غیر این صورت کدام بازیگر است که از بیکاری خوشحال باشد.

بازیگر سریال «آنام» بیان کرد: به نظر من هر کسی نقطه نظر خود را در خصوص هنر و کار خود دارد و این نقطه نظرات را در انتخاب نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود اعمال می‌کند چراکه هر بازیگری انگیزه خاصی از کاری که می‌کند دارد، برخی از بازیگران هستند که می‌خواهند فقط در کار خوب بازی کنند تا پای تعهدات خود به مخاطبانشان بایستند، اما برخی از بازیگران هستند که برایشان هیچ کدام از این تعهدات مهم نیست و می‌خواهند صرفاً سر کار حضور داشته باشند و بابت آن کار پولی دریافت کنند و دیگر هیچ موضوع دیگری برایشان مهم نیست، به طور کلی فکر می‌کنم هر کسی از زاویه دیدگاه خود به عرصه هنر نگاه می‌کند.

مهین ترابی اظهار کرد: به اعتقاد من بحث عدم کیفیت آثار در سینما و یا تئاتر قصه تلخی است که سالهاست گریبان ما هنرمندان را گرفته است. من نمایش‌های زیادی را به تماشا می‌نشینم اما متاسفانه اکثر این آثار دور از واقعیت و جدا از جامعه هستند، این آثار بعضا نگاه‌های خیلی تلخ و سیاه به موضوعات جامعه دارند، به طور کلی من احساس می‌کنم یک جور بی‌سوادی و یک جور نگاه کلی نداشتن به مسائل در برخی متن‌های نمایشی امروز وجود دارد و متاسفانه تماشای چنین آثاری دلزدگی در افراد ایجاد می‌کند.

وی در خصوص وضعیت سینمای امروز نیز تصریح کرد: سینما هم نیز مشکلات خاص خود را دارد و همچنان احساس می‌شود فرمول بازگشت سرمایه در این صنعت حرف اول را می‌زند، عوامل سینما جای اینکه در قید و بند این باشند تا یک اثر خوب تحویل مخاطب بدهند فقط به فکر بازگشت سرمایه هستند.

مهین‌ترابی خاطرنشان کرد: متاسفانه باید بگویم بسیاری از آثار سینمایی امروز حتی قابل دیدن نیستند، خیلی وقت‌ها از اینکه برخی فیلم‌ها را دیده‌ام پشیمان از سینما بیرون می‌آیم و با خود می‌گویم که چرا وقتم را برای تماشای چنین فیلمی هدر دادم، به اعتقاد من همه این نکات منفی یک جور سهل‌انگاری در عرصه سینما محسوب می‌شود و راستش را بخواهید نمی‌دانم ریشه اصلی این مشکلات از کجاست. متاسفانه این روزها در عرصه هنر همه ما کمی راحت طلب شده‌ایم و سعی می‌کنیم دم دستی کار کنیم و همه این عوامل منجر به اتفاقاتی می‌شود که امروز در عرصه سینما شاهد آن هستیم.