واکنش متفاوت «مهناز افشار» به صحبتهای جنجالی «سحر قریشی»

مهناز افشار که مدت زیادی است خارج از ایران به سر می‌برد، در یک گفت‌وگوی لایو اینستاگرامی با مخاطبانش که به بهانه اکران فیلم "قسم" انجام شد، به سوالات آنها پاسخ داد.

اخبار چهره ها _ شاید پرتکرارترین سوالی که از این بازیگر پرسیده شد سوال درباره زمان بازگشتش به ایران بود. او در پاسخ به این سوال در ابتدا به گفتن "به زودی برمی‌گردم" بسنده کرد و بعد توضیح داد که در ابتدای پاییز به ایران برمی‌گردد.

مهناز افشار دلیل حضورش در آلمان را حضور در کلاس‌های بازیگری عنوان کرد و گفت: از آنجایی که هر کشوری متدهای خاص بازیگری دارد، اینجا در دانشگاه بازیگری می‌خوانم.

بازیگر فیلم "قسم" که به تازگی اکرانش شروع شده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای کارگردانی دارد گفت: خیر. به کارگردانی فکر نمی‌کنم. چون فکر می‌کنم بازیگری هیچ سقفی ندارد.

افشار در مورد دلیل ناراحتی‌اش از جشنواره فیلم فجر گفت: «فکر می‌کنم بهتر زمانی که آرام‌تر می‌شویم به یک موضوع بپردازیم ان هم این مسئله است که  من به شدت آدم احساسی هستم و گاها تصمیمات عجولانه‌ای می‌گیرد هر بازیگر از جایزه‌ای که می‌گیرد خیلی خوشحال می‌شود.  همه دوست دارند جایزه بگیرند و این جایزه را برای خودشان داشته باشند اما من ناراحت شدم به این دلیل که هرچند دوست داشتم فیلم‌هایم مانند «قسم» دیده شود اما کسانی که مدیران جشنواره بودند حتی من را برای اختتامیه دعوت نکردند.

شاید من دلم می‌خواست بروم آنجا و برای برنده‌ها دست بزنم، شاید دلم می‌خواست بروم آنجا بگویم چرا فیلم«قسم» را ندیدید یا اصلا هرچیز دیگر. اما بهتر است شما بدانید که من برای اختتامیه و حتی برای نشستن روی صندلی خودم هم دعوت نشدم و به من زنگ نزدند. نه از طرف مدیران خانه سینما با من تماس گرفته شد نه از طرف جشنواره و به همین دلیل ناراحت شدم.»

وی در ادامه توضیح داد: «من ناراحت نشدم بابت اینکه چرا به اختتامیه دعوت نشدم بلکه بابت این ناراحت شدم که فرصت انتخاب را از من گرفتند. شاید من تصمیم گرفته بودم که در جشنواره حضور پیدا نکنم و به همین دلیل بود که من کمی دلخور شدم.»

این بازیگر درباره ممنوع التصویر شدنش در رسانه ملی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: «من از ممنوع التصویر شدنم هیچ خبری ندارم چون اینجا به تلویزیون ایران دسترسی ندارم و آن را تماشا نمی‌کنم به این خاطر که  درگیر درسم و دخترم هستم و واقعا نمی دانم تصویرم در تیزرها پخش می شود یا خیر ؟ محسن تنابنده چند روز پیش در مورد این اتفاق با من صحبت کرد و گفت این اتفاق نیفتاده و فقط تصویر حذف شده و من هم امیدوارم همینگونه باشد.»

مهناز افشار البته در این گفت‌وگوی زنده سعی کرد سوالات حاشیه‌ای را نادیده بگیرد و در مقابل سوالاتی که از او درباره واکنشش به گفته‌های سحر قریشی درباره‌اش در یک مصاحبه اینترنتی پرسیده می‌شد، سکوت کرد.