این دیگر چه بود آقایان!؟ /انتقاد شدید مخاطبان از آلبوم مشترک شجریان و قربانی

سال‌ها بود که طرفداران همایون شجریان و علیرضا قربانی منتظر شنیدن آلبوم مشترک این دو خواننده بودند. انتظاری که بالاخره در اواسط آبان ۹۸ به پایان رسید و این اثر منتشر شد.

اخبار چهره ها - بسیاری تأخیر به وجود آمده در انتشار آلبوم را به دلیل وسواس در تولید آن می‌دانستند. اما حالا با انتشار آلبوم «افسانه چشمهایت» موجی از انتقادها نسبت به آهنگسازی و حتی خوانندگی خوانندگان این آلبوم در فضای مجازی شکل گرفته است.

انتقاد شدید از آلبوم شجریان / کاربران توئیتر: این دیگر چه بود آقایان!؟

اوج خوانی بخش اعظمی از این آلبوم است. بسیاری از مخاطبان نسبت به این موضوع اعتراض کردند و آن را گوش خراش دانستند! برخی هم نسبت به آهنگسازی و ملودی اثر انتقاد داشتند. این افراد، قطعات را شبیه به هم و خسته کننده عنوان کردند. 

یکی از کاربران نوشته: «بعد از شنیدن آلبوم «افسانه چشمهایت» به این نتیجه رسیدم که با یک فاجعه روبرو بودم. انقدر بد نمی‌شد. آقایان هم ناامید کردن ما رو بلدند.»

دیگری نوشت: «آلبوم «افسانه چشمهایت» را خریدم و گوش کردم و عمیقاً به مسکن ضد سر درد نیاز پیدا کردم! این دیگه چی بود آقایان؟ همش داد، نعره، فریاد! به خدا موسیقی ما این نیست...»

کاربر دیگری نوشت: آلبوم «افسانه چشم هایت» مجموعه‌ای از داد‌های بی دلیل دو خواننده بی نظیر با ملودی‌های کسل کننده و یکنواخت و شبیه به هم بود. دو خواننده‌ای که اصلاً و ابداً برای اثبات خودشان در تکنیک و آواز نیازی به دوئل بر سر خوب بودن نداشتند. افسانه چشمهایت آلبومی که دوستش نداشتم!

 

انتقاد شدید از آلبوم شجریان / کاربران توئیتر: این دیگر چه بود آقایان!؟

البته این‌ها فقط بخشی از انتقادها بودند.

ناگفته نماند که در میان انتقادها برخی به تمجید از آلبوم نیز پرداخته بودند. یکی از کاربران که از آلبوم خوشش آمده بود، نوشت: «صبح خود را چگونه آغاز کردید؟! قفلی زدم روی آلبوم افسانه چشمهایت عالیه... عالی هر آهنگ زیباتر از یکی دیگر، ممنون از تمام پدیدآورندگان این اثر جادویی و سحرانگیز»

اما نکته دیگری که امروز توجه‌ها را به خود جلب کرد  نوشته دختر هوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) درباره یکی از اشعار این آلبوم بود؛

پس از انتشار آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی که در آن شاعر یکی از شعرها "هوشنگ ابتهاج" معرفی شده، دختر او نوشت: «این شعر از سایه نیست!»

 

انتقاد شدید مخاطبان از آلبوم مشترک شجریان و قربانی/ کاربران فضای مجازی: این دیگر چه بود آقایان!؟