نمایشگاه غذای سالم در روستای پالنگان کامیاران برگزار شد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کامیاران در این نمایشگاه گفت: با توجه به بیماری های ناشی از غذاهای آماده و صنعتی برپایی اینگونه نمایشگاه ها می تواند فرصت مناسبی برای پرداختن به غذاهای سالم و طبیعی و نقش آن در پیشگیری از بیماری های مزمن باشد.

آوات کریمی در ادامه ضمن تقدیر از دست اندر کاران این نمایشگاه و زنان روستایی مطالبی را در خصوص بیماری دیابت، راه های پیشگیری و کنترل آن و اهمیت تغذیه سالم در پیشگیری و کنترل این بیماری بیان کرد.

وی با اشاره به آمارهای جهانی و کشوری در خصوص تعداد افراد مبتلا و قطع عضو شده به علت بیماری دیابت خاطر نشان کرد: تحرک و فعالیت بدنی یکی از راه های مهم پیشگیری از این بیماری است.

کارشناس آموزش مرکز بهداشت شهرستان نیز در ادامه مطالبی را درباره برنامه ملی خود مراقبتی و اهمیت آن در پیشگیری از بیماری های واگیر، غیر واگیر و کاهش هزینه های درمانی در سطح جامعه بیان کرد.

رضا چشمه کبودی افزود: اجرایی شدن برنامه ملی خود مراقبتی، نیازمند جذب و فعالیت افرادی به عنوان سفیران سلامت در خانوارها می باشد.

برنامه های دیگر این نمایشگاه توزیع رسانه های آموزشی شامل کارت، پمفلت و تراکت آموزشی در خصوص بیماری دیابت در بین شرکت کنندگان و اهالی روستا بود. در پایان این نمایشگاه شرکت کنندگان اقدام به پیاده روی از محل نمایشگاه به سمت ارتفاعات روستای پالنگان نمودند.

کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.