سه شهید گمنام دفاع مقدس در سنندج تشییع شدند

آیین تشییع این شهدای گمنام دوران جنگ تحمیلی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدای این استان برگزار شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این آیین گفت: این شهدا جزو 114 شهید گمنامی هستند که با تازگی از مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران وارد میهن شده اند.

سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: بر اساس تصمیم کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، قرار شد این شهدای گرانقدر مهمان مراسم روز عرفه مردم ایران اسلامی در استان های مختلف باشند.

وی اضافه کرد: پیکر این سه شهید گمنام که مربوط به عملیاتهای والفجر1 در منطقه فکه، کربلای 4 در منطقه ام الرصاص و عملیات خیبر در جزیره مجنون تفحص شده اند قرار است در سه شهر سنندج، قروه و بیجار در روز عرفه نمادی از غربت شهدای منا، مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه باشند.

وی اظهار کرد: بی شک حضور این شهدا در مراسم برائت از مشرکین روز عرفه، پیام خاصی هستند چرا که این عزیزان نمایندگان پیام رسان ارزشهای دفاع مقدس در غربت بوده اند و در واقع امروز تلفیقی از پیام شهدای منا و شهدای دفاع مقدس است.

سرهنگ شرف بیانی گفت: این شهدا قرار است بعد از حضور در مراسم روز عرفه در سه شهر استان کردستان، به تهران منتقل و در آنجا تدفین شوند.

تاکنون 64 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی در شهرستان های مختلف استان کردستان دفن شده اند که پیکر پاک 10 تن از این شهدا در مرکز استان و در شهر سنندج تدفین شدند.

7355/3020 ** شبد ** 1095