دولت7هزارمیلیارد تومان به کشاورزان بدهکار است

  با گذشت بیش از دوماه از آغاز خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت، تاخیر بی سابقه ای در پرداخت مطالبات کشاورزان به وجود آمده است.

 

در حالی که رییس جمهور در جمع مردم کرمانشاه تولید 10 میلیون تنی گندم و خرید تضمینی آن را مطرح کرد و بعدها از داشتن ذخیره گندم برای 700 روز کشور خبر داد اما کشاورزان از عدم دریافت مطالبات خود به شدت گله مند هستند.

 

بسیاری از کشاورزان با مراجعه به دفتر شبکه اطلاع رسانی مرصاد با گلایه از این بی برنامگی دولت از تنگ دستی خود برای گذران زندگی به دلیل عدم پرداخت پول محصولتشان خبر می دهند.

 

یک گندم کار کرمانشاهی در این رابطه به مرصاد گفت: خدا می داند که پول روزمره زندگی برایمان باقی نمانده است چه برسد به پرداخت طلب های راننده کمباین و ادوات دار و ...

 

غلام رضا مهراندیش گفت: دوماه است محصولات مارا دولت خریداری کرده و هر چه مطالبه می کنیم جواب سربالا و وعده ماه بعد می شنویم.

 

پول سال گذشته ماراهم ندادند!

 

سالار اسماعیلی چغندر کار اسلام آباد غربی نیز به مرصاد گفت: آقای کارخانه دار بدون هیچ نظارت دولتی محصولات مارا گرفته و بی ترس می گوید پول ندارم... بیایید شکر بدهم به جای پول!

 

وی ادامه داد: من به کارگر شکر بدهم؟ توکه استاد خرید و فروش و معامله ای شکرت روی دستت مانده آنوقت من چطور ببرم شکر بفروشم؟ اصلا مگر عهد سنگ است که معامله کالا به کالا می کنید؟

 

این کشاورز ادامه داد: مطالبات امسال پیش کش... هنوز خیلی ها مطالبات محصول کشت قبل چغندر را هم نگرفته اند و کسی نیست که بپرسد این آقا چرا پول کشاورزان را نمی دهد...

 

اسماعیلی ادامه داد:  من نمی دانم چرا پول ندارند می گویند بیا محصولات را به ما بده... باید به دلال می فروختیم که لا اقل از گرسنگی نمیریم.

 

به گزارش مرصاد، این نابسامانی در مدیریت پرداخت کشاورزان درحالی است که آنها معتقدند در دوره مدیریت های گذشته در کمتر از 24 ساعت پول محصولات تضمینی خود را می گرفتند.

 

گندمکاران کرمانشاهی ۷۵۶ میلیارد طلب دارند / دولت در کشور 7 هزار میلیارد به کشاورزها بدهکار است

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کماکان خرید تضمینی گندم ادامه دارد، گفت: محصول گندم که قوت غالب مردم ایران و استراتژیک ترین محصول کشاورزی است استان کرمانشاه در تولید گندم بعد از خوزستان، گلستان و فارس در جایگاه چهارم قرار دارد.

 

وی بیان کرد: تا دو سه روز اخیر ۱۵۸ میلیارد تومان از وجه گندم تحویلی کشاورزان پرداخت شده و ۷۵۶ میلیارد باقی مانده و این مشکل خاص استان نیست و در کشور  بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بدهی و طلب کشاورزان است که مسئولان جهاد دغدغه پرداخت را دارند.

 

صفوی اظهار کرد: بر اساس قول مسئولان کشوری تا اوایل مهر ماه مطالبات گندم کاران  پرداخت کامل انجام می شود و بابت تاخیر از کشاورزان عذرخواهی می کنیم اما هیچگونه قصوری از سوی ما در جهاد کشاورزی استان نشده است.