جایگاه ویژه کرمانشاه در ورزش کیک بوکسینگ

بهروز کرانی گفت: انجمن ملی کیک بوکسینگ 17 زیرشاخه دارد و در واقع انجمن های ورزشی در سطح جهانی جایگاه فدراسیون را دارند.

کرانی با اشاره به اینکه رشته ورزشی کیک بوکسینگ در استان کرمانشاه دارای جایگاه ارزشمندی است، گفت: استان کرمانشاه در طول یکسال اخیر در رشته ورزشی کیک بوکسینگ سه نفر قهرمان جهان شامل ابوذرلرستانی، رضا میری و شهرام حقی در تورنمنت های جهانی داشته است.

رییس سبک فول کیک بوکسینگ هیات ورزشهای رزمی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین در رشته ورزشی او اسپرت نیز امسال تاکنون پنج نفر قهرمان جهان و 10 نفر قهرمان آسیا داشته ایم، اما متاسفانه هیچکدام از این قهرمانان آنگونه که شایسته آن هستند دیده نمی شوند.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد از رزمی کاران ایران در رشته ورزشی کیک بوکسینگ فعالیت دارند، گفت: مردم استان کرمانشاه و کلا خطه غرب کشور به دلیل توانایی جسمی و قدرت بدنی بالایی که دارند بهترین شرایط فیزیکی برای درخشش در این رشته را دارا هستند، اما در رشته های دیگر که تکنیک حرف اول را می زند معمولا چندان سرآمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه مالی هیات ورزشهای رزمی در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه هیات ورزشهای رزمی استان آن توانایی مالی لازم را ندارد که بتواند برای تک تک سبک ها و زیرشاخه های متعدد خود تبلیغات گسترده ای را به راه اندازد.

این مقام مسئول در هیات ورزشهای رزمی استان کرمانشاه افزود: از زمانی که آقای بزرگیان ریاست هیات ورزشهای رزمی استان را بر عهده گرفته اند این هیات ورزشی تحول خاصی پیدا کرده است. قبل از حضور ایشان شاید رتبه کرمانشاه در هیات های رزمی کشور جزو آخرین رتبه ها بود اما اکنون حرف اول را در کشور می زند.

کرانی تاکید کرد: در هیچ رشته ورزشی دیگری به اندازه این هیات ورزشی توان جذب مدال جهانی و آسیایی را نداریم.