از اخراج 2 هزار کارگر تا جذب مجدد 150 نفر در کرمان خودرو

کرمان خودرو آذر ماه سال گذشته حدود 2  هزار نفر نیروی  کار ی خود را تعدیل کرده بود ، در ابتدای سال جاری نزدیک به 150 نفر را  دوباره بکارگیری نموده است .

بسطامی مشاور سرمایه گذاری ارگ جدید به خبر نگار ما اذعان کرد که در کارخانه کرمان خودور حدود 4 هزار  نفر نیرو فعالیت می کنند که با 2 هزار نفری که سال گذشته تعدیل کرده بود به نظر می آید که در آذر ماه سال جاری هم دوباره تعدیل نیرو داشته باشد.

قره داش در گفتگوی اختصاصی با" پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان " گفت : ابتدای  سال جاری حدود 150 نفر را به کار گیری نمودیم لذا این افراد  از کسانی بودند که سال گذشته در اردیبهشت ماه جذب شده  و در دی ماه تعدیل شده بودند .

مدیر کارخانه کرمان خودرو تصریح کرد : اگر تولید روزانه ما به 160 دستگاه در طول روز برسد به ازای هر 10 دستگاهی که افزایش تولید می دهیم می توانیم نیرو جذب کنیم لذا در هر صورت مرتفع شدن مشکلات اقتصادی ما ارتباط مستقیم با فروش دارد .

وی افزود: به دنبال ایجاد تنوع هستیم تا مخاطب بیشتری را جذب کنیم و با ارائه دو خودروی جدیدبه  نام لیفان 820 که نزدیک به یک ماه ،در حال عرضه شدن به بازار است و به مشتری هم تحویل شده و روی  دومین خودرو به نام اس 5  تمام اتومات هم در حال کار هستیم که امیدواریم از ماه اینده  بتوانیم به بازار ارائه داده و یک تغییر بسیار محسوس را در این عرصه احساس کنیم .

قره داش اذعان کرد : به دنبال یک تغییر کلی هستیم  تا درسال جاری با مشکلات سال قبل و تعدیلات کارگری زیاد روبه رو نباشیم وبه دنبال پایداری درتولید و فروش هستیم ، د رحال حاضر بر ای سال جاری روی 52 هزار خودرو برنامه ریزی نموده ایم که این رقم در سال گذشته حدود 72  هزار دستگاه بود که به  حد نصاب  لازم نرسید و با تولید  38 هزار دستگاه سال 94 را به پایان رساندیم  در حال حاضر در ماه تولید 150 دستگاه برنامه ریزی نموده ایم و امیدواریم در تیرماه و مردادماه به 160 دستگاه برسیم .

این مدیر آگاه در ادامه به جمعیت ثابت کاری اشاره نمود و گفت :  3650 نفر پرسنل اصلی داریم  و در حاضر تقریبا  4 تا 5 هزار  دستگاه محصول دپو شده قبل از تولید وحدود 4 تا 5 هزار دستگاه هم دپوی بعد از تولید داریم لذا اگر برنامه تولید روتین باشد باید همیشه این روند را داشته باشیم .

وی د رخصوص حمایت دولت از این واحد صنعتی گفت : ما  نیازمند کمک مالی دولت نیستیم بلکه نیازمند همدلی دولت هستیم زیرا سال گذشته درست در زمانی که ما در شرایط دپوی 7 هزار دستگاه خودرو و تعدیل 2 هزار نفری کارگری بودیم عملا درگیر یک مشکل بزرگتر از سوی دولت با عنوان دارایی و مالیات هم بودیم لذا تنها کمک دولت به ما در یک چنین شرایطی  فرصت دادن به تولید کننده است تا  تولید گر بتواند با فرصت برای نجات از وضعیت رکودش به  یک برنامه  دقیق کاری برسد.

قره داش در پایان خاطر نشان کرد : برای اینکه بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم  کاهش قیمت تمام شد ، پیش فروش و دم قسط نمودن محصولات را در برنامه نمایندگی ها قرار دادیم اما بازار وضعیت مناسبی ندارد لذا برای محصولات سال گذشته خودمان تا 10 مرحله باز پرداخت را قرار دادیم تا مشتری جذب کنیم .