از بین رفتن بیش از 150 دام سبک منطقه شهداد در حمله حیوان وحشی

"مهدی حسن‌رضاپور" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ، درباره خسارت حیوانات وحشی به دام و طیور منطقه شهداد اظهار کرد: مدت یک ماه است که حیوان وحشی در روستاهای منطقه چهارفرسخ و بعد کشیت، شهداد و دهستان تکاب به احشام و طیور منطقه خسارت زده است.

 

وی افزود: حملات این حیوان وحشی بیش از 150 راس دام سبک و  بیش از 100 قطعه طیور را از بین برده که برآورد ریالی این خسارت ها بیش از 800 میلیون ریال می باشد.

 

حسن‌رضاپور تصریح کرد: این مسئله را به اداره کل محیط زیست اعلام کردیم و کارشناسان این اداره به منطقه آمده و شواهد را بررسی کردند، اما هنوز مشخص نشده که چه حیوانی است.

 

وی با اشاره به اینکه حیوان زیرکی است و مشخص نمی شود چه ساعتی می آید، بیان کرد: کارشناسان محیط زیست اعلام کرده اند که رد پای حیوان از خانواده سگ سانان است و پاسگاه محیط زیست شهداد شبانه روز در حال گشت زنی است اما تاکنون موفق به رویت این حیوان وحشی نشده است.

 

بخشدار شهداد با اشاره به اینکه نظرات متعددی بیان می شود و نمی دانیم یک یا چند حیوان وحشی این خسارات را به بار آورده، گفت: درخواست ما از مردم این است که به شایعات دامن نزنند، زیرا شایعه شده که محیط زیست این حیوانات را در منطقه رها کرده، در حالی که این مسئله صحت ندارد و رها کردن حیوانات می تواند از نظر ژنتیکی بر داشته های منطقه تاثیر بگذارد.

 

وی افزود: در صورتی که مشخص شود که این حیوان از گونه های حفاظت شده باشد، محیط زیست نسبت به جبران خسارت ها تصمیم گیری خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، شهداد از بخش های شهرستان کرمان و در ۸۷ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان واقع شده است.