"جشن یلدا" در ۴۱ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار می‌شود‌

محسن روحی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اهمیت و جایگاه قصه‌گویی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انسانی و اسلامی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: سنت دیرینه شب یلدا فرصتی است تا مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری با تکیه بر خلاقیت و تخصص خود فرهنگ قصه‌گویی را در بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها زنده نگه دارند.

روحی، سنت حسنه شب یلدا را زمینه‌ساز همدلی و تقویت ارتباط و دوستی‌ها عنوان کرد و افزود: 41 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر استان کرمان برای فراهم آوردن زمینه ارتباط بیشتر خانواده‌ها با مراکز کانون ویژه‌برنامه‌هایی را با حضور اعضای کانون و والدین آن‌ها برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت آیین و رسوم سنتی راه‌گشای پایدار سازی اعضای کانون و ترغیب والدین برای استمرار حضور فرزندانشان در کانون است، یادآور شد: روایت قصه‌های کهن ایرانی و محلی، شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی و خاطره‌گویی از جمله برنامه‌های مراکز کانون در جشن یلدا است.

مدیرکل کانون کرمان همچنین افزود: شش مرکز فرهنگی هنری شهر کرمان به شکل متمرکز ویژه برنامه جشن یلدا را روز دوشنبه 29 آذرماه از ساعت 15 تا 17 به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کرمان (یخدان مویدی) برگزار می کنند.

نمایشگاه کتاب در شهرستان انار گشایش یافت

سیزدهمین نمایشگاه کتاب باعرضه 30 هزار جلد کتاب در شهرستان انار گشایش یافت

سیزدهمین نمایشگاه کتاب شهرستان انار با حضور وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان در محل حسینیه علی‎بن ‎ابی‌طالب‌(ع) افتتاح شد.

این نمایشگاه با 30 هزار جلد و 3 هزار عنوان کتاب در بخش‎های مذهبی، ادبیات، داستانی، کودکان، تاریخ و ... با تخفیف 30 تا 50 درصد از امروز تا تاریخ 12دی ماه دایر است.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب شهرستان انار همه روزه صبح‎ها از ساعت هشت تا 12 و عصرها از ساعت 15 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.

محمدرضا عارف به کرمان سفر می‌کند

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در خانه ملت و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز چهارشنبه اول دی‌ماه به منظور حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به کرمان به کرمان سفر می‌کند.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در  استان، شرکت در همایش علمی انرژی و دیدار با اصلاح‌طلبان استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه عارف به کرمان است.