محیط بانانی که که با مرگ دسته و پنجه نرم می کنند+تصاویر

سید اسدالله هاشمی گفت :  عصر شانزدهمین روز از خرداد ماه 95 محیط بان علی آرامش فر سرپرست منطقه حفاظت شده دنای شرقی هنگام اعمال قانون یکی از متخلفین با سابقه از ناحیه پا مورد اصابت گلوله تفنگ قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

وی بیان کرد: طی تماس تلفنی عشایر منطقه حجاج مبنی بر شنیدن صدای شلیک چندین گلوله  مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویر احمد فورا" به منطقه اعزام می شوند.

هاشمی افزود: پس از دوربین کشی چند ساعته و کنترل نامحسوس , مامورین متوجه حضور متخلف در منطقه می شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در ساعت 16 به محض نزدیک شدن مامورین متخلف  اقدام به شلیک تیر مستقیم به سمت محیط بان علی آرامش فر می کند که متاسفانه از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار می گیردو به شدت زخمی می شود. و پس از چند ساعت تلاش با همکاری نیروهای مردمی , محیط بانان , کارشناسان این اداره کل و هلال احمر وشخص مدیرکل محیط زیست به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده می شود.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به یکی از انگیزه های این متخلف در این اقدام اشاره کرد و گفت: سابقه دار بودن متخلف در امر شکار وصید در سنوات گذشته و شناسایی هویت کامل متخلف توسط مامورین و ترس از اعمال شدید قانون فرد متخلف  دست به چنین اقدامی زده است.

هاشمی افزود: با هماهنگی دادستان و مراجع قضایی استان اقدامات قانونی و قضایی لازم در حال پیگیری است.

این مقام مسئول در پایان گفت: از تمامی عشایر منطقه و نیروهای مردمی و جمعیت هلال احمر استان که در انتقال محیط بان زخمی تا بیمارستان ما را همراهی کردند کمال تشکر و قدر دانی را بعمل می آوریم.