جاده روستای محروم "سیاه چاه کوشک-علی آباد" کهگیلویه آسفالت می‌شود

علی علیمردانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات زیرسازی راه روستایی سیاه چاه کوشک-علی آباد  به طول 10 کیلومتر به اتمام رسیده و روکش آسفالت آن هم اکنون در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی –روستایی هزینه می‌شود افزود: با بهره‌برداری از این محور بیش از 300 خانوار در این روستاها  از نعمت راه آسفالته مناسب بهره‌مند می‌شوند.

علیمردانی ابراز کرد: اجرای عملیات روکش آسفالت در این منطقه سبب رضایتمندی مردم و تسریع در بخش حمل و نقل، توسعه و رونق محصولات کشاورزی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی این محور تا نیمه اول دی ماه به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: نقش کیفیت راه بر ایمنی و کاهش تلفات جانی و مالی بر کسی پوشیده نیست و راه با کیفیت، عامل اثر گذاری بر اقتصاد خانواده‌ها بوده که ضمن کاهش خطرات جانی و مالی با کاهش هزینه سفر به معیشت شهروندان کمک می‌کند.

به گزارش تسنیم، روستاهای سیاه چاه کوشک-علی آباد در 20 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.

مدرسه ابتدائی تنگ سریز کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فردا 21 آذرماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی پروژه احداث مدرسه 3 کلاسه ابتدائی تنگ سریز کلنگ زنی می‌شود.

جهان محرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: مدرسه 3 کلاسه ابتدائی تنگ سریز با زیربنای 160 متر مربع و با مشارکت بانک رفا کارگران ساخته می‌شود.

وی بدون اشاره به برآورد اولیه این پروژه عنوان کرد: 200 میلیون تومان از هزینه مورد نیاز مدرسه ابتدائی تنگ سریز توسط بانک رفاه تامین می‌شود.

همایش مشاوران مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد پایان یافت

همایش علمی آموزشی 270 مشاور مدارس کهگیلویه و بویراحمد پس از 2 روز به کار خود پایان داد.

معاون برنامه‌ریزی و امور مشاوره وزارت آموزش وپرورش در پایان همایش مشاوران مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان براساس  6 شاخص معلم، خانواده، دانش آموز، مشاوره و آزمون‌های عملکردی تحصیلی انجام می‌شود.

محمد مصطفوی با تاکید براینکه این برنامه برای دومین سال تحصیلی و با هدف هدایت تحصیلی مطلوب دانش آموزان انجام می‌شود افزود: در بخش علمی آموزشی درس تفکر و سبک زندگی از سوی مربیان و مشاوران تدریس می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور مشاوره وزارت آموزش وپرورش گفت: مدارس کشور به 34 هزار مشاور نیاز دارد و هم اکنون 17 هزار و 800 مشاور در مدارس کشور فعالیت می‌کنند.