نخستین کارخانه تولید ویتامین E در ایران و خاورمیانه و پنجمین  تولیدکننده پودر 50 درصد طیوری و دامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار گلستان ، مدیر عامل بانک مهر اقتصاد کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در فاز 3 شهرک صنعتی آق قلای استان گلستان افتتاح و راه اندازی گردید.

*راه اندازی کارخانه تولید ویتامین E در گلستان با 44 میلیارد تومان اعتبار

در مراسم آغاز به کار این واحد تولیدی، "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ضمن تقدیر از مدیر عامل واحد تولیدی ویتامین E "شرکت داروسازی رشد دانه گرگان"، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، یکی از بزرگترین واحدهایی که در استان افتتاح می کنیم این واحد تولیدی است ، که با سرمایه گذاری 44میلیارد تومان و با همکاری بانک مهراقتصاد و بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده است .

23

قوانلو با اشاره به تلاش مدیران این واحد تولیدی جهت راه اندازی پیش از موعد آن ، گفت : افتتاح این واحد در مدت زمانی کوتاه نشاندهنده کار جهادی و جدیت مدیریت آن می باشد و من خود شاهد بودم که طی دو ماه اخیر بصورت شبانه روزی کار نمودند تا امروز شاهد افتتاح آن باشیم .

وی گفت : امیدوارم در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با برنامه هایی که دولت ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از صنایعی که دارای مشکل هستند دارند ، شاهد رونق تولید و شکوفایی اقتصادی کشور و استان باشیم .

* ده هزار واحد تولیدی نیمه فعال در سال 95 فعال می شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به بسته حمایت از تولید دولت گفت: بر اساس بسته حمایت از تولید دولت در سال 95 تعداد 10000 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد و طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با ارائه 16000 میلیارد تومان تسهیلات راه اندازی خواهند شد و از زمان شروع اجرای این طرح تا کنون در کشور حدود 14000 و در استان حدود 600 واحد و طرح در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند ، که در استان با برگزاری 4 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دهها جلسه کارشناسی دیگر 193 درخواست مورد تایید اعضای کارگروه به ریاست استاندار محترم قرار گرفته و به بانکهای عامل جهت اعطای تسهیلات رونق تولید معرفی شده اند.

*350 طرح و واحد، تحت حمایت تسهیلات بانکی قرار می گیرند

به گفته قوانلو ، سهم استان از این طرح 422 میلیارد تومان تسهیلات بانکی است که پیش بینی می شود، بین 317 تا 350 طرح و واحد تحت حمایت این طرح قرار گیرند .

21

وی افزود: خوشبختانه ثبت نام حدود 600 واحد و طرح از استان در سامانه بهین یاب نشان از استقبال سرمایه گذاران دارد .

ایشان با اشاره به آغاز اعطای تسهیلات رونق تولید در سطح کشور طی دو روز گذشته گفت: امیدواریم تاثیر تزریق این نقدینگی به بخش تولید را تا شهریور ماه در استان ببینیم ، و ان شاء ا... این طرح هم در رشد تولید و هم در رشد اشتغال کشور و استان تاثیرات مثبتی داشته باشد .

گفتنی است در پایان این مراسم کلنگ احداث واحد تولید ویتامین E انسانی این مجموعه نیز توسط مسئولین به زمین زده شد .