مانور زلزله در مدارس استان گلستان برگزار می‎شود

صادقعلی مقدم ظهر امروز در جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس اظهار داشت: مانور سراسری زلزله و ایمنی 15 آذر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در همه شهرستان ها و مقاطع تحصیلی استان گلستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این مانور با هدف افزایش سطح آگاهی در ایمنی در برابر حوادث و بلایای طبیعی در مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این مانور در سال گذشته به صورت پایلوت در 5 استان کشور با مشارکت مدارس و مردم محله های اطاف مدارس اجرا شد اما این طرح امسال در همه 31 استان کشور اجرائی می‌شود.

مقدم گفت: افزایش سطح آگاهی و ایجاد و گسترش فرهنگ ایمنی در مدارس از اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است و در این تمرین آمادگی به دنبال آموزش صحیح به جامعه مخاطب و ایجاد آمادگی در آنان برای انجام واکنش‎های سریع و صحیح در زمان وقوع زلزله هستیم.

وی با تاکید بر تدوین سناریوی این مانور بر مبنای واقعیت های موجود، اظهار کرد: این تمرین باید منطبق بر واقعیت و شرایط واقعی حاکم بر چنین اتفاقاتی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ‎سازی ایمنی در برابر بلایای طبیعی اظهار داشت: تبعات آمادگی دانش‎آموزان مدارس در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله در کشور، آمادگی بخش عمده‎ای از جمعیت کشور در مقابله با چنین رویدادهای طبیعی است.

مقدم گفت: این مانور هم‎زمان با کشور در همه مدارس سطح استان برگزار می‎شود و از همه فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها انتظار می‎رود، به صورت جدی پیگیر اجرای این مانور آموزشی باشند.