افزایش ۱۷ درصدی قطع مقرری بیمه بیکاری در گلستان

سعید مازندرانی در کارگاه آموزشی مشترک بیمه بیکاری کارشناسان ادارات کل تعاون، کار و تامین اجتماعی، اظهار داشت: بیمه بیکاری یک فرایند حمایتی از افرادی است که به اجبار بیکار می شوند ولی برخی افراد با سوء استفاده از خلاءهای قانونی به دنبال بهره مندی از این مزایا هستند.

وی به تقویت فرهنگ کار در کشور تاکید کرد و افزود: در حالی که در برخی کشورها دریافت بیمه بیکاری به عنوان یک نقطه منفی برای افراد تلقی می‌شود اما در کشور ما دریافت بیمه بیکاری در ذهن افراد یک فرصت مناسب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش 17 درصدی قطع مقرری بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: برخی افراد با سندسازی و زد و بند به دنبال دریافت مقرری هستند که این افراد باید شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه استان گلستان از استان‌هایی است که درصد مقرری‌بگیران به بیمه شدگان آن بالاست، تاکید کرد: وجود سیستم حضور و غیاب یکی از راه‌هایی است که در کاهش مقرری‌بگیران تاثیر زیادی داشته است.

مازندرانی، اشتغال پنهان را یکی دیگر از مشکلات در حوزه بیمه بیکاری عنوان کرد و افزود: بیشتر مقرری‌بگیران در زمان دریافت مقرری در جای دیگر نیز مشغول به کار هستند که بخشی از موضوع نیز به نبود فرهنگ درست کار بازمی‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما اشتغال مجدد مقرری‌بگیران است، اظهار کرد: اولویت دادن کاریابی‌ها به مقرری بگیران و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی از طریق صندوق کارآفرینی به آنان از جمله اقدمات ما در جهت اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری است.

مازندرانی به کاربردی و اشتغالزا شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: مشاوره در خصوص فرهنگ کار نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از تعامل سازنده و موثر دستگاه‌های شورای هماهنگی، به ارتباط عملکردی این دستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: اداره تعاون کار در سال 95 بیش از 7 هزار دادخواست در حوزه روابط کار داشتیم که در 43 درصد آنان کارفرما موظف به پرداخت حق بیمه معوق شد که این سبب تقویت تامین اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/