مترو پرند چه تاثیری بر قیمت مسکن دارد؟

معمولا افرادی که مسکن مهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند، خودروی شخصی ندارند.

انتخاب آنها برای تردد، وسایل نقلیه عمومی است در نتیجه وجود خطوط مترو که یکی از ارزان ترین وسایل نقلیه عمومی است، میزان تقاضای این قشر برای اجاره یا خرید واحدهای مسکن مهر پرند و حتی مسکن ملی که در حال حاضر در بعضی از فاز ها در شرف تحویل هستند را افزایش می‌دهد.

همیشه در اقتصاد با بهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا قیمت ها دستخوش تغییراتی میشوند

همانطور که اطلاع دارید بازار املاک پرند از اردیبهشت ماه به دلالیل گوناگون از جمله مالیات 60 درصدی بر خرید و فروش متععد ! باعث شده تا تقاصا برای خرید در شهر با کاهش قابل توجه ای روبه رو شود و در رکود عمیقی فرو رود!

حال با افتتاح مترو و افزایش تقاضا برای خرید، قطعا با افزایش حداقل 30 تا 40 روبرو خواهیم شد .

البته این نگاه کوتاه مدت به قیمت هاست و طبیعی ست که در طولانی مدت مثلا بازه 2 ساله افزایش قیمت ها خیلی بیشتر از 40 درصد خواهد بود .

باید توجه داشته باشیم که در طولانی مدت بافت جمعیتی پرند قطعا تغییر خواهد کرد ، و به دنبال آن ساکنین فعلی پرند رفته رفته جای خود را به مستاجران تهرانی که دیگر تحمل افزایش قیمت اجاره در شهر تهران را ندارند و ناگزیر باید به حاشیه شهرها مهاجرت کنند .

پرند با توجه به دسترسی های قابل توجه ای که دارد ، از جمله اتوبان های متععد و حالا با افتتاح مترو پرند به تکامل میرسد . 

بد نیست به فرودگاه امام خمینی که در نزدکی این شهر قرار دارد هم نگاهی داشته باشیم و به جذابیت جذب مسافرین این فرودگاه برای اجاره خانه در پرند به جای هتل های گران سرمایه گذارن را به این فکر می اندازد که با  خرید یک واحد مسکن مهر در این شهر ، اقدام به اجاره واحد به مشافرین ایرانی و خارجی نمایید و درآمدی بسیار بیشتر از اجاره طولانی مدت را تجربه نمایند.

مترو پرند