امسال مشکلی از نظر تأمین آب کشاورزی در تالش نداریم

علی موسوی ، اظهار داشت: تا به امروز مشکلی از نظر تأمین آب کشاورزی در تالش نداریم البته ادامه این روند به وضعیت آب و هوایی در آینده بستگی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تالش تأکید کرد: تأمین آب و هدایت آن بر عهده جهاد کشاورزی نیست و آبیاری غرب گیلان و امور آبیاری وظیفه تأمین آب و هدایت آب کشاورزی را بر عهده دارند و در ابتدای مزارع جهاد کشاورزی آب کشاورزان را تحویل می‌گیرد و به‌عنوان متولی کشاورزی بر امورات نظارت دارد.

موسوی درباره پاسخگویی جهاد کشاورزی در بحث آبگرفتگی معابر سطح شهرتالش افزود: متولی مجموع انهار و رودخانه‌های سطح شهرستان، آبگیری و هدایت آن در انهار بزرگ و کوچک برعهده امور آب، امور آبیاری کشاورزان منطقه است و متولی هدایت آب در مجموع انهار داخل شهر نیز شهرداری است.

مدیرجهاد کشاورزی تالش تصریح کرد:لایروبی صورت گرفته کافی نبوده و هنوز هم وجود انواع زباله در داخل انهار به‌ویژه انهار درجه 3 و همچنین هدایت مجموع آب‌های باران سطح شهر و بعضی از زباله‌ها و فاضلاب‌های خانگی شهری حاشیه انهار به داخل آن و همچنین وجود چند پل با ارتفاع پایین احداثی توسط شهرداری بر روی انهار کشاورزی در سال‌های گذشته از عوامل اصلی آبگرفتگی سطح شهر تالش است‌.

وی افزود: در مجاری ورودی نهرهای سطح شهر تالش دریچه‌هایی تعبیه شده که میزان آب آن‌ها نیز قابل کنترل است که در این‌باره نیز عوامل شهرداری توجه لازم را اعمال نکردند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش درباره آبگیری سایر نهرهای سطح شهرستان تالش در حدود اوایل اسفندماه سال گذشته توسط امور آب اجرایی شد و عنوان کرد: به خاطر رفاه حال شهروندان به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروزی، همه ساله انهار داخل شهر بعد از تعطیلات آبگیری می‌شد که امسال این موضوع نیز با 10 روز تأخیر اجرایی شد که لازم بود دقت لازم انجام می‌گرفت.