خط کشی بیش از 950 کیلومتر از راه های استان گیلان

سید رضا موسوی رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان  اظهار داشت: طی  4  ماهه اول سال جاری  بیش از 950 کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

 

وی افزود: از این میزان 650 کیلومتر طول خط کشی در راه های اصلی و شریانی ،  100 کیلومتر راه روستایی و  200   کیلومتر راه فرعی بوده است.
موسوی  هدف از خط کشی محورهای روستایی و فرعی  را کاهش تصادفات و تلفات جاده ای دانست.

 

رئیس اداره  ایمنی ، ترافیک و حریم راههای راه و شهرسازی گیلان ، اعتبار در نظرگرفته شده به منظور خط کشی را ه های استان در سال جاری را  45 میلیارد ریال اعلام کرد که برای خط کشی بیش از 2300 کیلومتر از راهها پیش بینی شده است.

 

سید رضا موسوی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه در همه کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه این امر به اثبات رسیده که مساله ایمنی در تردد و انجام خط کشی معابر به منظور دست یابی به یکی از راههای جلوگیری از تصادفات ،  متضمن رعایت اصول مهندسی ترافیک در طرحهای درون شهری و برون شهری است و در واقع خط کشی ها نشانه گذاریهای اجرا شده در سطح جاده های بین شهری، رفت و آمد قانونمند رانندگان را در سطح  جادها ممکن ساخته و مانع از بروز حوادث ناگوار میشود و یکی از عناصر اصلی پیشگیرانه است.