پزشکان بسیجی در مناطق محروم استان گیلان ویزیت رایگان انجام می‌دهند

سید ابراهیم پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: از عمده فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوادث غیرمترقبه برپایی بیمارستان صحرایی است که در مواقع حادثه باید به سرعت برپاشده و در کوتاهترین زمان ممکن خدمات ارائه شود و تمامی عوامل اجرایی و مسئولیتی ساماندهی شوند تا اقدامات ضروری سریع انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه در راستای برپایی بیمارستان صحرایی در 3 سال اخیر تجربیات ارزشمندی کسب شده و موانع و مشکلات شناسایی شده است، اعلام کرد: برپایی بیمارستان صحرایی شهرستان رودبار از 24 تا 26  شهریور و برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان تالش(روستای ویزنه) از 7 تا 9 مهرماه از برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی گیلان است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از فارغ التحصیلان بهداشت و درمان استان عضو بسیج جامعه پزشکی گیلان هستند، افزود: این گروه‌های شغلی با حضور فعال خود در ویزیت‌های رایگان مناطق محروم در عرصه درمان به امر مقدس خدمت رسانی می‌پردازند.

 وی تصریح کرد: تمامی فارغ التحصیلان حوزه بهداشت و درمان با مراجعه به کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در سطح استان با عضویت و شرکت در برنامه‌های بسیج از جمله حلقه صالحین و برنامه‌های فرهنگی و ویزیت رایگان بعد از 6 ماه فعالیت می‌توانند به عضویت فعال درآیند.

پورعباس با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی، اینترنت داخلی(شباب) برای کانون‌های بسیج جامعه پزشکی و ایجاد و راه اندازی سایت صالحین برای حلقه‌های صالحین کانون‌ها فراهم شده است افزود: هماهنگی لازم با کانون‌ها به‌منظور عضویت اعضای بسیج در شبکه‌های اجتماعی داخلی(سلام) در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گیلان با اشاره به شهدای والامقام بسیج جامعه پزشکی گیلان و فداکاری‌های آنان، تعداد این دلاوران را 115 نفر اعلام کرد و  با تقدیر از دکتر حبیبی‌پور و میرزایی و محبی از شهدای شاخص این حوزه یاد کرد.

وی گفت: در زمینه علمی و پژوهشی تعامل خوبی با مراکز تحقیقاتی حوزه سلامت استان همچون مرکز تحقیقات تروما و مرکز تحقیقات گوارش و ارولوژی داریم و به برگزاری همایش‌های علمی با همکاری این مراکز ویژه پزشکان و پیراپزشکان در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و اهداف راهبردی سازمان پرداخته‌ایم.

پورعباس با بیان اینکه بعد از راه اندازی سامانه ملی سحاب و ثبت ایده‌ها، حمایت از طرح‌ها و اختراعات اعضاء در صورت تصویب کمیسیون تخصصی از مهرماه 95 امکان پذیر است افزود: حمایت مادی و معنوی از طرح‌های تحقیقاتی از اولویت‌های بسیج جامعه پزشکی گیلان محسوب می‌شود.

وی از برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل با حضور اساتید برجسته کشوری ویژه پزشکان و پیراپزشکان در 28 و 29 مهرماه خبر داد و افزود: کنفرانس علمی یکروزه برخورد با بیمار مولتیپل تروما با همکاری مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بسیج جامعه پزشکی 8 مهرماه برگزار می‌شود.