دستگیری مزاحمان تلگرامی در رشت، صومعه سرا و آستارا

سرهنگ ایرج محمدخانی  گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، صومعه سرا و آستارا به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق تلگرام، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت. 

 

سرهنگ محمدخانی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی ضمن شناسایی مزاحمان  تلگرامی که یک زن و دو مرد بودند، با هماهنگی مقام قضایی آنها را در رشت، صومعه سرا و آستارا دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند. 

 

وی اظهار داشت: متهمان با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را از این کار تسویه حساب شخصی و غیر اخلاقی، عنوان کردند. 

 

رئیس پلیس فتا ادامه داد: متهمان که 34 ساله اهل و ساکن صومعه سرا و 29 ساله اهل و ساکن رشت و 23 ساله اهل و ساکن آستارا بودند، جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت ، صومعه سرا و استارا شدند. 

 

سرهنگ محمدخانی با تاکید بر اینکه شهروندان در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را باید جدی بگیرند، افزود: کاربران در ارتباط ، انتشار و اشتراک ، تقوای رسانه ای را رعایت کنند. 

 

این مقام انتظامی خواستار استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان شد و گفت: کاربران برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند . 

 

رئیس پلیس فتا گیلان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند