اشتغالزایی بانوی خلاق بهابادی با فروش شیر شتر

به نقل از یزد رسا؛ بانوی کارآفرین بهابادی که با فروش شیر شتر برای خود عرصه درآمد جدیدی ایجاد کرد، گفت: 4 سال پیش با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم توانستم علاوه بر تهیه ملزومات خود، سه نفر حاشی شتر (بچه شتر) خریداری کرده و از آنها نگه داری کنم.

عصمت شفیعی پور اظهار داشت: بحمد الله با پرورش شترها و رسیدن آن ا به مرحله شیردهی تولید و فروش شیر شتر را آغاز کردم که هرچند در ابتدا برای جاب نظر مردم و قیمت آن با مشکلاتی مواجه شدم ولی خیلی زود این محصول جای خود را در بین مردم باز کرده و توانستم به سود معقولی دست پیدا کنم.

آینده روشن فروش شیر شتر

شفیعی پور گفت: فروش شیر شتر اقدامی تقریبا نو است و مردم علاقه دارند که آن را تجربه کنند؛ مصرف این شیر خواص بسیاری برای انسان دارد و گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند توانایی بدن را بالا ببر؛ اکنون وضع فروش خوبی دارم و عمدتا در تأمین نیاز مشتریان شیر شتر به علت تعداد اندک شترهایمان با مشکل رو به رو می شوم که این نشان می دهد بازار این شیر از آینده خوبی برخوردار است.

وی افزود: امسال نیز دو نفر شتر بالغ خریداری کرده و به قبلی ها اضافه کرده ایم که در صورت وجود امکانات علاوه بر تولید شیر شتر می توانستیم فروش گوشت شتر را نیز آغاز کنیم.

اشتغالزایی برای تمام خانواده

بانوی کار آفرین بهابادی ادامه داد: در کنار پرورش شتر، پرورش صد رأس گوسفند و شش رأس گاو را نیز به همراه با دو پسر و همسرم انجام می دهیم که به لطف خداوند برای تمامی خانواده شغل ایجاد شده است و از این راه زندگی خود را می گذرانیم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت بازار فروش محصولاتی دامی افزود: از آنجا که مجبوریم خوراک دام را از یزد تهیه کنیم هزینه های اضافی زیادی را متحمل می شویم و این هزینه ها مستقیما بر قیمت محصولات ما تأثیر می گذارد که افزایش قیمت نیز مزیدی بر علت کسادی بازار خواشده و تولید کنندگان را با مشکلات بسیاری روبرو می کند.

مسئولان می گویند به ما مربوط نیست

شفیعی گفت: من به همراه خانواده خود چندیدن سال است که به کار دامداری مشغول هستیم و همواره رفع مشکلات منطقه را از مسئولان خواسته ایم و لی متأسفانه هیچ کمکی به دامداران منطقه نمی شود، بارها به فرمانداری و سایر ادارات مربوطه بهاباد مراجعه و رفع مشکلات منطقه از جمله مشکلات برق و آب را خواسته ایم ولی آن ها توجهی نمی کنند و می گویند به ما مربوط نیست.

وی در ادامه نبود مکان مناسب پرورش دام به دور از مناطق مسکونی، مشکلات حمل و نقل و مشکلات برق و آب را از عمده ترین معضلات منطقه برشمرد و تصریح کرد: از مسئولان می خواهم تا گوش شنیدن و دست عمل داشته باشند و مشکلات منطقه را حل کنند تا مردم نیز قادر به تولید بوده و مجبور به مهاجرت به شهر نشوند.

علاقه، شرط اصلی آغاز دامداری

این بانوی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: کسانی که می خواهند شغل دامداری را برای خود برگزینند توجه داشته باشند که علاقه شرط اصلی ای کار است.

وی افزود: تازه واردان به این عرصه یا کسانی که در فکر ورود هستند باید توان تأمین مکان مناسب و بهداشتی، آذوقه کافی و سایر ملزومات از جمله رعایت بهداشت دام را داشته باشند؛ بهتر است که از تعداد کم شروع کنند و به صورت پلکانی فعالیت خود را رشد و توسعه دهند.