نجات مرد افغانی از مرگ حتمی + تصاویر

مرد افغانی که از چاه بیگی دهشیر به سمت چاهگیر اسفندآباد ابرکوه حرکت و در وسط راه از شدت تشنگی و گرما زمین گیر شده بود، توسط بسیجیان روستای هارونی پیدا شد.

 

سرگرد پاسدار منصور فلاحی فرمانده حوزه عشایری شهید مطهری اسفندآباد در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، در خصوص جزئیات ابن خبر اظهار کرد: طی تماس تلفنی مسلم اکبری محیط بان منطقه چاهگیر با فرمانده پایگاه شهید مهدی هارونی، مطلع شدیم که یکی از اتباع بیگانه در نمکزارهای اطراف ابرکوه احتیاج به کمک دارد.

 

فلاحی تصریح کرد: ساعت 23 شب با هماهنگی های فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، به همراه 4 نفر از بسیجیان حوزه و تجهیزات لازم، به سمت منطقه مورد نظر که در 60 کیلومتری حوزه استحفاظی قرار دارد، حرکت کردیم.

 

وی افزود: برای پیدا کردن شخص مفقود شده، تا جایی که امکان داشت با ماشین حرکت کردیم، تا اینکه بعد از یک شب پیاده روی خوشبختانه این مرد در آخرین لحظات زندگی و در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ، ساعت 11 صبح پیدا شد.

 

فرمانده حوزه عشایری شهید مطهری گفت: بسیجیان، وی را بر دوش خود گذاشتند و پس از 30 کیلومتر پیاده روی، مرد نجات یافته را به ماشین حوزه رسانده و از آنجا سریع با هماهنگی های قبلی که انجام شده بود، به اورژانس 115 تحویل دادند.

 

فلاحی تاکید کرد: بالاخره با اقدام سریع نیروهای بسیج و خدمات درمانی لازم و به موقع فوریت های پزشکی، فرد بیگانه از مرگ نجات پیدا کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در هنگام تحویل فرد پیدا شده به اورژانس 115 ابرکوه، عوامل نیروی انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند.