افکار

- ساعت ۲۳ شب شنبه ۵ دانش آموز دختر خوابگاه عترت، به علت مسمومیت به بیمارستان خاتم الانبیای میانه منتقل شدند. سید صدری پرستار شیفت در گفت وگو با ایسنا، در خصوص علت مراجعه این دانش آموزان به بیمارستان گفت: پرستاران شیفت، علت مسمومیت این دانش آموزان را مسمومیت با منوکسید کربن تشخیص دادند.

مدیر مدرسه عترت شهرستان میانه نیز در خصوص علت اعزام شبانه این دانش آموزان به بیمارستان خاتم الانبیای میانه، با رد شایعه مسمومیت دانش آموزان این خوابگاه با منوکسید کربن گفت: این دانش آموزان بر اثر متصاعد شدن گاز متان از لوله های فاضلاب خوابگاه دچار مسمومیت شده بودند.

به گفته مدیر مدرسه، ۲ نفر از دانش آموزان نیز که از چند روز قبل، دچار سرماخوردگی شده بودند، با همراهی سرپرست خوابگاه به بیمارستان خاتم الانبیاء اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در گفت وگو با ایسنا، با رد خبر مسمومیت دانش آموزان این خوابگاه با منوکسید کربن گفت: این مدرسه مجهز به سیستم شوفاژ است و این مسمومیت به خاطر بوی متعفن فاضلاب خوابگاه رخ داده است.

رضايي يادآور شد: متاسفانه در اين خوابگاه، به علت رعايت نکردن برخي اصول ساخت و ساز از سوي پيمانکار، لوله هاي فاضلاب و آشپزخانه به صورت مشترک تعبيه شده است که با توجه به بروز اين مشکل، مقرر شد، سيستم لوله کشي فاضلاب خوابگاه اصلاح شود