به گزارش افکار نیوز، فرزاد حسني در گفتوگو با ايسنا، دربارهي مجموعه تلويزيوني مسير انحرافي خاطرنشان كرد: اين كار، در راستايي حركت كرده كه به مخاطب احترام بگذارد و قرار نيست در آن با شلختگي مواجه شويم. اين كار به لحاظ تكنيكي و درام يك كار بسيار فاخر است و از سبكهاي مختلف كمدي در آن استفاده شده است؛ يعني در عين حال كه در فضاي رئال كار ميكنيم ناگهان لحظات سورئال هم داريم.

او ادامه داد: ما سعی کردیم متن غنی‌ای داشته باشیم و از زمان پیش تولید به فکر متن بودیم، خلاصه داستان‌ها را آماده کردیم، چند قسمت را نوشتیم و در طول کار که حرکت می‌کردیم نویسنده اضافه کردیم. مشاورهای زیادی در زمینه‌های مختلف مثل شوخی‌نویسی و ایجاد موقعیت‌های طنز و کمدی داشتیم و در میانه کار هم نویسنده جدیدی به ما اضافه شد. همه‌ی این کارها در راستای این بوده که کار، مخاطب‌پسند باشد.

این بازیگر و مجری تلویزیون افزود: ‌ بار دیگر بر فرم کار و باتکنیک بودن آن و احترامی که به مخاطب باید گذاشته شود، تاکید می‌کنم. مجموعه‌های تلویزیونی ما با یک نوع شتاب‌زدگی در ساخت همراه هستند و همه‌ی مناسبت‌ها برای ما ناگهان فرا می‌رسد؛ انگار خبر نداریم چند وقت دیگر عید‌، ماه رمضان یا دهه‌ی فجر است. این شتاب‌زدگی به بازی بازیگر و کارگردانی لطمه می‌زند و باعثآزار و اذیت پخش تلویزیونی می‌شود و موزیسین کار را سر درگم می‌کند. کار خوب در یک فضای آرام و بی‌استرس پرداخته می‌شود. «مسیر انحرافی» از این جنس است، ما شش ماه ضبط داشتیم و شش ماه پیش تولید آن طول کشید؛ با این حال ممکن است مخاطب این کار را ببیند و نپسندد و خوشش نیاید، ممکن هم هست که به این کار علاقه‌مند شود. مهم این است که هیچ‌گونه شتاب‌زدگی در کار دیده نمی‌شود و همه چیز با دقت و در فضای آرام انجام گرفته و سلیقه کارگردان در آن اعمال شده است.

فرزاد حسنی در ادامه سخنانش درباره‌ی شباهت سریال «مسیر انحرافی» و مجموعه «لاست» که برخی آن را «لاست ایرانی» می‌نامند، گفت: ‌ سقوط هواپیما در یک مکان ناشناخته به یک زیر ژانر تبدیل شده است. یکی از مهمترین و دراماتیک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما یعنی «کازابلانکا» نیز مجموعه‌ای از کلیشه‌هاست. این قضیه، بستر کار است باید ببینیم آدم‌ها و روابط چگونه است، «لاست» به خاطر فلسفه موجود در پشت شخصیت‌ها متمایز شد و نشانه‌اش شخصیت پشت سر کارکترهاست. «مسیر انحرافی» یک کار دیگر است و حرفی متفاوت از «لاست» دارد و فضایش کمدی است.

حسنی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت ۱۳ قسمتی به داستانی که قابلیت تبدیل شدن به چند فصل مجزا را دارد، عنوان کرد: کارتون «دختری به نام نل» ‌ که بیش از ۳۰ ۴۰ قسمت است، یک داستان کوتاه از چارلز دیکنز به نام «مغازه عتیقه فروشی» است که «دختری به نام نل» از آن اقتباس شده است. از این داستان، هم فیلم کوتاه و فیلم سینمایی و هم یک کارتون ۳۰ ۴۰ قسمتی‌ اقتباس شده است؛ این که یک موضوع در چند قسمت پرداخته می‌شود ملاک سنجش نیست، مهم این است که چه طور جمع می‌شود.

وی درباره‌ی تیم بازیگری «مسیر انحرافی»، گفت: بازیگرانی که اکثرا صبغه تئاتری دارند و در سینما و تلویزیون هم بوده‌اند در این کار هستند؛ یعنی سوپراستارهای سینما و تلویزیون را اینجا جمع کرده‌ایم و جالب اینجاست که هر کدام سبک خاص و منحصر به فردی در کمدی دارند و این کارگردان است که بازیگران را در راستای متن حرکت می‌دهد. من به عنوان کسی که از ابتدا در پروژه بوده‌ام می‌توانم بگویم همه بازیگران در راستای متن حرکت کرده‌اند، یعنی جنس بازی‌شان در خدمت متن است. ما نخواسته‌ایم همه‌ی جنس‌ها را یکی بکنیم، دلیلی هم ندارد که بخواهیم این کار را بکنیم. زیرا تمام خوشمزگی کار تنوع و تلونی است که در جنس بازی‌ها وجود دارد؛ این که ما همه‌ی جنس‌ها را در یک جنس ببریم یعنی ماشین‌های مختلفی که در یک مسیر حرکت می‌کنند.

فرزاد حسنی همچنین درباره‌ی نقش خود در «مسیر انحرافی» توضیح داد: ‌ من در این سریال نقش «عارف ساتور» را بازی می‌کنم. این نقش دارای یک سری ویژگی‌هاست و در یک بستر طنز اتفاق می‌افتد که هر توضیح اضافه‌ای درباره آن باعثمی‌شود، شگفت‌انگیزی‌اش را در مواجهه با مخاطب از دست بدهد. او یک همسر دارد و مسافر هواپیماست و شغل‌های مختلفی را تجربه کرده است.

اين بازيگر و مجري تلويزيون در پايان اظهار اميدواري كرد: اميدوارم مردم كار را ببينند و خوششان بيايد، چون ما همه تلاشمان را كردهايم.