سهام جهان رشد کرد

در پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران)، گزارش ضعیف مشاغل آمریکا گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره را افزایش داد و باعث شد سهام جهان جهش کنند. این در حالی بود که اقدام واشنگتن برای به تعویق انداختن تعرفه‌های کالاهای چینی، حال‌وهوای بازارها را تقویت کرد.

اخبار اقتصادی- به دنبال انتشار گزارش ماهیانه مشاغل آمریکا توسط اداره کار این کشور، که نشان داد دستمزدها هم کمتر از حد انتظار رشد کرده‌اند، شاخص دلار افت کرد و قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۸ تا کنون رسید. نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون رسید.

گزارش مشاغل آمریکا نشان داد افت فعالیت‌های اقتصادی تاثیر منفی خود بر بازار کار این کشور را آغاز کرده است تا فشارها بر فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره افزایش یابد.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد به واردکنندگان چینی ۲ هفته دیگر فرصت می‌دهد تا قبل از فعال شدن تعرفه‌های ۲۵ درصدی، کالاهای خود را به آمریکا وارد کنند.

همچنین ترامپ گفت که شانس خوبی برای دستیابی به توافق تجاری با مکزیک وجود دارد.

میانگین صنعتی داو جونز ۲۹۰.۷۳ واحد یا ۱.۱۳ درصد جهش کرد و به ۲۶۰۱۱.۳۹ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۳۴.۶۵ واحد یا ۱.۲۲ درصد جهش کند و در ۲۸۷۸.۱۴ واحد به کار خود پایان دهد. کامپوزیت نزدک ۱۳۵.۷۲ واحد یا ۱.۷۸ درصد بالا آمد تا به ۷۷۵۱.۲۷ واحد برسد.

شاخص پن یوروپین استاکس ۶۰۰ اروپا ۰.۹۳ درصد رشد کرد و شاخص جهانی ام‌اس‌سی‌آی ۱.۱۰ درصد جهش کرد.

نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا بلافاصله پس از گزارش مشاغل به ۲.۰۵۳ درصد سقوط کرد، که کمترین میزان آن از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون است. نرخ این سود با اندکی افزایش در ۲.۰۸۲۷ درصد تثبیت شد.

شاخص دلار ۰.۵۲ درصد افت کرد و نرخ برابری یورو با ۰.۵۶ درصد رشد به ۱.۱۳۳۷ دلار رسید.