قره‌خانی: پتروشیمی ایران تحریم‌پذیر نیست

اسدالله قره‌خانی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه پتروشیمی، بیان کرد: دشمن اراده خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و کشورمان متمرکز کرده است و این بار استراتژی که تعریف کرده جنگ اقتصادی است. دشمن قصد دارد در جنگ اقتصادی درآمدهای ارزی کشور را که عمدتا از طریق فروش نفت و محصولات پتروشیمی است محدود کند.

اخبار اقتصادی- وی در ادامه اظهار کرد: در گام اول فروش نفت را مورد هدف قرار داد که حدود یکسال است که از آن می‌گذرد بعد از نفت انتظار می‌رفت تا پتروشیمی را مورد هدف قرار دهند که این موضوع را اعلام کرد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز دشمن هلدینگ خلیج فارس را تحریم کرده است و شاید در آینده نیز بخش‌های دیگر پتروشیمی را تحریم کند. علت تدریجی جلو بردن تحریم‌ها نیز این است که می‌خواهد در بازار خلاء یا کمبودی ایجاد نشود.

وی در ادامه تاکید کرد: اما نکته‌ی قابل توجه این است که پتروشیمی متفاوت از نفت است، چرا که دارای بازار گسترده‌ای است و تنوع محصولات آن بالاست. ما بیش از ۱۰۰ نوع محصول در پتروشیمی داریم و تحریم‌های آمریکا در صنعت پتروشیمی راه به جایی نخواهد برد.

قره‌خانی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا شاید هزینه‌های ما را افزایش داده و مشکلات کوچکی را برای ما ایجاد کند، اما نمی‌تواند جلوی درآمدهای ارزی کشور را از بخش پتروشیمی بگیرد. امسال نیز درآمدهای حاصل از محصولات پتروشیمی مانند سال‌های قبل خواهد بود.