حذف تدریجی دلار ۴هزار و ۲۰۰تومانی از سوی دولت

 مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در تشریح جزییات آخرین نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: در این نشست بیشتر درباره روش هایی که برای شناسایی  و برخورد با مفاسد اقتصادی اجرایی می شود، بحث و بررسی هایی صورت گرفت.

اخبار اقتصادی- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی با وجود داده ها امکانپذیر است، افزود: در این نشست هر ارگانی گزارش هایی درباره اقدامات انجام داده مطرح کرد و مقرر شد راهکارهای تکمیلی برای بستن منافذ فساد ارائه شود.

دولت میزان تخصیص ارزهای حمایتی 4هزار و 200 تومانی را کاهش داد

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره کلیات موضوع تخصیص ارز دولتی بحث شد، ادامه داد: دولت میزان تخصیص ارزهای حمایتی 4هزار و 200 تومانی را کاهش و قیمت کالاها را در شرایط رقابتی قرار داده و به این اجناس ارز نیمایی تخصیص داده است.

زمانی که قیمت دلار با نرخ های متفاوت 4 هزار تومان و  10 هزار تومان ارائه شود طبیعتا بستر رانت در آن شکل می گیرد

پزشکیان تاکید کرد: در حال حاضر تخصیص ارز دولتی کاهش یافته و دولت به دنبال این است که تا جایی که ممکن بوده رقم تخصیص این ارز را کم کند تا رانتی ایجاد نشود.

زمانی که دلار با نرخ های 4 هزار تومان و  10 هزار تومان باشد، قطعا رانت ایجاد می شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رانت در بخشی شکل می گیرد که بستری برای آن فراهم شود، تصریح کرد: زمانی که قیمت دلار با نرخ های متفاوت 4 هزار تومان و  10 هزار تومان ارائه شود طبیعتا بستر رانت در آن شکل می گیرد، بنابراین سیاستگذاران باید تصمیم گیری کنند که با چه اقداماتی می توانند این بستر را از بین ببرند.