تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک متوقف شد

 تولیدکنندگان اصلی نفت آمریکا روز سه شنبه تخلیه سکوهای نفتی خلیج مکزیک را آغاز و تولید را در آنها متوقف کردند .این کار قبل از یک طوفان گرمسیری که در این هفته پیش بینی می شود، انجام شده است .

اخبار اقتصادی- طبق مرکز ملی طوفان آمریکا، انتظار می‌رود یک طوفان گرمسیری در روز چهارشنبه یا پنجشنبه در این منطقه شکل بگیرد و در عرض شمال خلیج مکزیک به سمت غرب برود. این منطقه محل چندین تأسیسات تولید نفت و گاز است .

شرکت های چورون، رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم و بی اچ پی گروپ در حال انتقال کارکنان خود از 15 سکوی انرژی دریایی هستند. اکسون موبیل از نزدیک این طوفان را بررسی می‌کند تا میزان تحت تاثیر قرار گرفتن تاسیساتش را بسنجد .

قیمت نفت خام 90 سنت معادل 1.5 درصد بالا رفت و امروز در آسیا 58.73 دلار در هر بشکه به فروش رسید. این کاهش پس از گزارش پایین آمدن ذخایر آمریکا در چهارمین هفته پیاپی صورت گرفت .

چورون در حال تخلیه 5 سکو و توقف تولید در آنهاست. این سکوها عبارتند از بیگ فوت، بلایند فیت،جنسیس،تاهیتی و پترونیوس.

این شرکت نفتی آمریکایی همچنین کارکنان غیر ضروری خود را هم از ششمین سکو خارج کرده است .

شل اعلام کرد کارکنان غیر ضروری خود را در سکوهای اپوماتوکس، مارس ، الیمپوس و آرسا تخلیه کرده و تولید نفت را حدود 2535 بشکه در روز در سکوهای مارس و الیمپوس کاهش داده است. این شرکت انتظار حداقل تأثیر بر عملیات هایش را دارد .

بریتیش پترولیوم تخلیه 4 سکو را آغاز کرده است: تاندر هورس، آتلانتیس، مد داگ و ناکیکا که بیش از 300 هزار بشکه در روز معادل های نفتی تولید می کنند . طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا، خلیج مکزیک منبع 17 درصد تولید نفت خام آمریکا و پنج درصد تولید روزانه گاز طبیعی است .

روز سه شنبه محققان طوفان در دانشگاه کلرادو پیش بینی کردند 6 طوفان در راه است که دو تای آنها بادهایی با سرعت حداقل 111 مایل در ساعت خواهند داشت .