نجات بیش از ۱۲ هزار درخت با لغو صدور قبوض کاغذی

 رضا اردکانیان وزیر نیرو در همایش همزمان زنگ مهر و توزیع ۱۰۰ هزار بسته آموزشی و فرهنگی که در دبستان دخترانه وصال برگزار شد، گفت: امروز یک روز مهم و در واقع سالگرد دفاع مقدس است، ۳۹ سال پیش دشمنان کشور به ما حمله کردند و افراد زیادی جانشان را از دست دادند که یکی از آن‌ها شهید وصال است که نام مدارس کشور شده است.

اخبار اقتصادی-او ادامه داد: امیدواریم با توجه دولت و وزارت آموزش و پرورش بتوانیم امکانات خوبی را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

وزیر نیرو گفت: ما در این وزارتخانه  مسوول تامین آب و برق مدارس هستیم و نظام آموزشی می‌خواهیم با صرفه جویی در مصارف به ما و دولت کمک کنید.

اردکانیان گفت: امسال هم با حذف قبوض برق صرفه جویی قابل توجه‌ای صورت گرفت به، طوری که با اجرای این طرح مانع قطع ۱۲ هزار درخت سبز و تنومند در سال می‌شویم. با صرفه جویی این طرح توانستیم ۱۰۰ هزار بسته فرهنگی را به مناطق محروم ارسال کنیم.

پیش بینی شرایط مناسب وضعیت آبی کشور در پاییز امسال/جلوگیری از هزینه ۳۰۰ میلیاردی با حذف قبوض برق

اردکانیان در حاشیه همایش همزمان زنگ مهر و توزیع ۱۰۰ هزار بسته آموزشی و فرهنگی که در دبستان دخترانه وصال، گفت: هدف از برگزاری این مراسم در دبستان آشنا کردن دانش آموزان با صرفه جویی در مصرف انرژی های گوناگون است چرا که جمعیت کشور روز به روز در حال افزایش است و برخی از منابع که تجدید پذیر نیست نیاز به آموزش همگانی دارند.

او ادامه داد: ما در وزارت نیرو و با کمک دولت و مردم مسئول هستیم تا پیام مصرف بهینه و درست را بیاموزیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به حذف قبوض برق گفت: در واقع این کار جلوی هزینه‌های سرسام آوری را می‌گیرد به طوری که با طرح الکترونیکی کردن قبوض برق چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

او در ادامه با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور تصریح کرد: وضعیت منابعی آبی کشور در سال ۹۷_۹۸ با مدیریت صحیح پشت سر گذاشتیم در سال ۹۸_۹۹ با پیش بینی هواشناسی شرایط نرمال در پاییز گزارش شده است که امیدواریم شرایط خوبی داشته باشیم.