دشمنی ما با آمریکا به خاطر دشمنی آنها با اسلام است

اخبار سیاسی- حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به دفاع صادق زیبا کلام از عملکرد دولت در گفت و گو با افکارنیوز گفت: آقای زیبا کلام ضمن دفاع مجدد از عملکرد دولت روحانی، مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی و اجتماعی را به خارج از دولت نسبت داده و با فرافکنی سعی در تبرئه دولت از هرگونه نقص در برنامه ها نموده و برای منحرف کردن افکار از ما کار آمدی دولت چند سوال را طرح کرده است.
وی افزود: آقای زیبا کلام عنوان کرده که ما چرا باید دشمن دولت آمریکا باشیم، آیا مردم ایران خواهان صدور انقلاب هستند؟ آیا مردم سیاست‌های خارجی ما را تأیید می‌کنند؟آیا سیاست هسته‌ای ما درست بوده است؟ که تک تک این اسوالات پاسخ های روشن و مستدلی دارد.
ترقی در پاسخ به زیباکلام اظهار داشت: دشمنی ما با آمریکا به خاطر دشمنی رژیم آمریکا با اسلام و انقلاب اسلامی و استقلال ملت ایران و خسارت‌های و آسیبهائی است که تا کنون به ملت ما زده است. ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کرده و کارنامه سیاه جنایاتی که علیه ملت ایران داشته و دارد و به همین جهت ما با دولت آمریکا مشکل داریم.
عضو شورای مزکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مردم ایران دنبال صدور انقلاب نیستند ولی برای جهان اسلام الهام بخش هستند و نمی توانند دربرابرظلمی که به مستضعفین در هرجا بشود ساکت باشند،بلکه طبق قانون اساسی مصوب مردم باید از آنها حمایت کنند.
ترقی تاکید کرد: سیاست خارجی کشور در چهارچوب قانون اساسی، و سیاستهای رهبری اتخاذ می‌شود و دولت و دستگاههای مسئول باید در همان مسیر حرکت کنند ،بنابر این چون قانون اساسی مصوب مردم و رهبری هم مورد تایید مردم است طبعا سیاست خارجی مورد تایید رهبری مورد تایید مردم هم هست.
وی افزود: تامین نیاز انرژی برق در کشور وظیفه دولت‌ هاست، همانطور که نیاز جامعه به محصولات هسته ای اعم از علمی و پزشکی و صنعتی و کشاورزی هم باید توسط دولت تامین شود .
این فعال سیاسی بیان داشت: ضرورت دستیابی به این صنعت از ۵۰سال قبل در برنامه رژیم گذشته هم بوده، وفناوری هسته ای صلح آمیزطبق قوانین بین المللی حق مسلم همه کشورهاست ونسل آینده کوتاهی ما در تامین این نیاز را نمی بخشد.
وی ادامه داد: سیاست نظام، خودکفائی در این صنعت و تامین نیازهای کشور در چهارچوب پیمان آن پی تی است و با هر مانعی مبارزه خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که قدرتهای هسته ای جهان به بهانه های واهی مانع بهره کندی ملت ایران از این صنعت و فناوری شوند.این سیاست کاملا درست و مطابق منافع ملی ماست .