حباب سکوت/ چرا رئیس جمهور با مردم سخن نمی گوید؟

گروه سیاسی- حسن روحانی در طول دو دوره ریاست جمهوری بارها و بارها به رسانه ملی آمده و از برنامه ها و کارها و تلاش های دولتش برای حل مشکلات مردم سخن گفته و وعده های بسیار داده است، اما چندی است که وی در قاب تلویزیون ظاهر نشده و سخنی نمی گوید.
به گزارش افکارنیوز،این در حالی است که دولت روحانی با شعار تدبیر و امید سکاندار مسئولیت اجرایی کشور شد اما در دو دولت دوم وی و سیاست های غلط اقتصادی به ویژه در دوره مدیریت سیف در بانک مرکزی، بازار ارز و سکه به آشفته بازار تبدیل شد و مردم نیز به وضعیت اقتصادی و معیشتی به ویژه گرانی و تورم اعتراض کردند .
مردم این روزها انتظار دارند دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهور به شکل جهادی در میدان عمل حاضر باشد و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی کشور بپردازد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولتمردان باید مانند تیم ملی که در جام جهانی غیرتمندانه حاضر شد، غیرتمندانه به دنبال رفع مشکلات باشند، همچنین مردم انتظار دارند روحانی باز هم رو در رو با آنها سخن بگوید و برنامه های خود را عملیاتی کند.
از سوی دیگر اما جالب اینجاست اصلاح طلبان که اوضاع را آشفته دیده اند و بی برنامگی دولت کار را به اینجا رسانده حالا مدعی شده اند که مقصر وضعیت فعلی کشور تنها روحانی نیست!
بهرام پارسایی عضو فراکسیون امید مجلس گفته است: در وضعیت فعلی کشور هیچ‌کس نمی‌تواند، بگوید مقصر روحانی است، هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید سرمنشا مشکلات فعلی کشور روحانی است، همه به اندازه سهم خود در قدرت و حکومت و در مشکلات سهم دارند، هر ۳ قوه مقصر هستند! 
همچنین عبدا... ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان نیز بیان داشت: توجه داشته باشید که مشکلات اقتصادی دولت و کشور خیلی فراتر از این است که با سوال از رئیس‌جمهور و استیضاح و جابجایی چند وزیر حل شود. من معتقدم که در کشور باید کارهای بنیادی صورت بگیرد و این را باید مسئولان و نمایندگان مجلس بدانند که مشکلات اقتصادی ما زمینه سیاسی و بین المللی دارد و با جابجایی یک وزیر اتفاق خاصی نمی‌افتد.
اما سوال از این دو اصلاح طلب این است که چه کسی مسئولیت اجرایی را در کشور بر عهده دارد؟ بودجه در کشور در اختبار کدام قوه است؟ آیا رئیس جمهور که در انتخابات برنامه های مختلف را به مردم وعده می دهد و از تامین مسکن و کنترل تورم و اشتغال جواان می گوید نباید به مردم توضیح دهد که چه کار کرده است؟ هر چند هر سه قوه باید به اداره امور کشور بپردازند اما نقش قوه مجریه نقشی بسیار پر رنگ تر و به عنوان نقش اصلی اداره مردم و حل مشکلات آنها است.