اتفاق عجیب در راهروهای مجلس

حسن کامران در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد با سعادت حضرت مسیح، گفت: اصفهان تنها شهری است که تمام پیروان ادیان مختلف در آن با دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند. حقآبه موضوعی نیست که متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد، همچنین متعلق به رژیم ستم شاهی و قاجار هم نیست،‌ بلکه از زمان صفویه است. میزان آن ۳۰۰ متر مکعب و ۸۰۰ متر مکعب در رودخانه ها است. ما باید این قانون را اجرا کنیم اما چه کسی مسئول اجرا است. این آب را چه کسی باید تخصیص دهد؟ نه خسارت می‌دهند و نه خود آب را. وقتی به وکیل و قضا شکایت می‌کنند پاسخی نمی‌گیرند.

وی افزود: من از رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و از همه همکاران دعوت می‌کنم به اصفهان سفر کنند. برای زلزله کرمانشاه، اصفهان نیز کمک کرد. حال من می گویم در اصفهان ما یک زلزله خاموش داریم. در بودجه به ساماندهی رودخانه‌ها که خود تولید آب می‌کنند توجهی نشده است. در این خصوص اراده ای در وزارت نیرو وجود ندارد چرا مردم را آزار می دهید؟

نماینده اصفهان ادامه داد: اصفهان به حکومت کمک می‌کند چرا این گونه با آن رفتار می کنید؟ اصفهان آتش زیر خاکستر است. کشاورزان جلوی شما ایستادند، در آینده هر خطری باشد بر گردن آقای لاریجانی و دولت است. شکم گرسنه ایمان ندارد. باید به قانون توجه شود و موضوع حق آبه هم اجرایی شود.

کامران با اشاره به موضوع تحقیق و تحفص از مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما تفحص را مطرح کرده‌ایم حال در کمیسیون بودجه است. نه رد می شود و نه تایید. این طرح دارای ۹ بند است. تفحص از مجلس شورای اسلامی که لولو نیست، باید به آن توجه شود.

وی ادعا کرد: هیات مدیره ها با حقوق‌های آن چنانی چه بلایی بر سر مردم آورده اند. در حال‌ حاضر شرایطش وجود ندارد ولی بیایید برایتان بگویم چه کسی از کجا آمده است. فردی در راهروی مجلس می‌گوید می خواهید این فرد را به عنوان رییس فولاد قرار بدهیم که به من و شما چیزی برسد؟ در راهروهای مجلس کارچاق کنی می‌کنند.