دولت به استان کردستان ظلم نکند

سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: در کنار مشکلات و مسائل سیاسی روز موضوع لایحه بودجه سال 98 و تقسیم بندی آن بر اساس برخی شاخص‌ها به دغدغه برخی نمایندگان و تحلیل‌های مختلف رسانه‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: شخص رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان کردستان در چند سال گذشته جفا کرده‌اند و اگر امروز اختصاص بودجه به برخی استان‌ها ویژه است به قدرت چانه‌زنی وزیران آنها در کابینه بازمی‌گردد و سراب وعده دولتمردان تدبیر و امید برای انتصاب وزیر اقوام اگر صحت می‌داشت توسعه سیاسی و اقتصادی کردستان به نوع دیگری رقم می‌خورد.

نماینده مردم سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چه بودجه استان کردستان نسبت به سال گذشته کاهش نداشته اما بر اساس شاخص‌هایی مانند تورم، رشد جمعیت و مساحت و صنعت نیمه جان، خدمات بهداشتی و درمان، آب، عمران، جاده‌سازی و دیگر شاخص‌ها نیاز به توجه ویژه دارد.

فرشادان خاطرنشان کرد: استان محروم کردستان توسعه نیافته است ولی بهتر است رئیس‌جمهور و هیأت دولت بداند این استان در بخش‌های صنعت، آموزش، راه روستایی و سرانه تولید ناخالص ملی جزو استان‌های آخر کشور محسوب می‌شود.

وی  گفت:‌بهتر است رئیس‌جمهور بداند استان کردستان دارای بیشترین بیکاری در بین استان‌های کشور است و بهتر است رئیس‌جمهور بفهمد این یعنی ظلم تاریخی به مردم کردستان. همان استانی که به فرموده رهبر معظم انقلاب استانی فرهنگ خیز است.

نماینده مردم سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا هیأت دولت نمی‌خواهد درک کند اگر این میزان بودجه استان کردستان حتی به چند برابر برسد شاید بخشی از نواقص و مشکلات و کمبودهای تلمبار شده این استان حل شود بنابراین از نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون تلفیقی می‌خواهم بر اساس پتانسیل‌های گردشگری، کشاورزی و شاخص‌های توسعه در استان کردستان در بودجه این استان بازنگری کنند و نمایندگان کردستان را در این راه کمک کنند.